Vil sove i soveværelset

4. november 2008

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Vil sove i soveværelset

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål omkring vores datter på 3 år og 5 måneder. Efter at have læst dine gode råd, har vi flyttet en madras ind i soveværelset, da hun var begyndt at komme hver nat og ville sove i vores seng.

Det fungerer også godt, faktisk så godt, at hun nu tilbringer mere og mere af natten inde hos os - hvor hun før kom ved 4-5 tiden, kommer hun nu allerede ved 2 tiden. Og det er hver nat.
Der er ingen tvivl om, at hun synes, det er fantastisk hyggeligt at sove i soveværelset, hun siger ligefrem en tilfreds lyd, når hun lægger sig på madrassen!

Hun har ellers altid været god til at sove selv. Hun kom på eget værelse, da hun var 1 år, og vi har ingen problemer med at putte hende om aftenen, hun er glad for at komme i seng og sover inden 5 minutter (hun puttes 19.40 ca.). Vi skal heller ikke komme med vand osv., så der er ingen problemer med det.
Men hun har altså fået for vane at komme ...

Annonce

... ind til os nu hver nat. Når jeg spørger hvorfor, siger hun bare fordi! Ind imellem er det fordi, hun har drømt, men de fleste nætter er der ikke noget galt.

Jeg ved godt, at børn i den alder har brug for tryghed og omsorg, og derfor også søger det om natten, og hun er også inde i en periode, hvor hun skiftevis søger mig meget, og ellers stiller sig på tværs og siger nej, lige gyldigt hvad jeg vil have hende til.

Mit spørgsmål til dig er, om der er en måde, hvorpå vi igen kan få hende til at sove i sin egen seng? Vi har prøvet at følge hende ind i seng igen, men så går der bare et kvarter, så står hun hos os igen. Og anden gang vil hun ikke ind på værelset igen, så græder hun.

Jeg synes bare, det er ærgeligt at skulle ødelægge en ellers god soverytme i egen seng, og jeg er jo også lidt nervøs for, hvor mange år vi så skal have hende i soveværelset...

Håber, du kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor