Brev:
Døgn rytme - dreng på 2 mdr.
25. august 2008
Alder:
2 mdr.
Døgn rytme - dreng på 2 mdr.
Hej Helen.
Jeg har lige et spørgsmål mht min søns døgnrytme.
Først vil jeg lige kort fortælle hvordan det er (som regel:O)
Han vågner mellem 6-7 og er Vågen i ca 1-1½ time hvor vi leger, får mad og pusler (ikke i rækkefølge).
så sover han ca 1½-2 timer.
derefter er han vågen i 1-2 timer hvor vi igen får mad, pusler og leger og evt går tur.
så kommer hans middagslur som varer ca. 2-3 timer.
hans eftermiddagslur starter som regel ved 17 tiden og varer 1-2 timer.
og så kommer han i seng kl 21-22..
Nu har han så fået en ide om at eftermiddagsluren skal varer næsten 4 timer - altså til kl 21.. mit spørgsmål er så om jeg kan "tillade" mig at vække ham efter 2 timer??
For jeg begynder at se en sammenhæng mellem at vi er oppe en time om natten eller står op meget tidligt, hvis han får sådan en lang eftermiddagslur..
han er 9 uger.
Hilsen Maibrit og Valdemar