Brev:
Søvn i dagstimerne - 2 mdr.
17. august 2008
Alder:
2 mdr.
Søvn i dagstimerne - 2 mdr.
Hej Helen.
Det er første gang jeg skriver, men har haft god nytte af at læse dine svar til andre.
Nu har jeg så lidt til dig;
Vores lille Magnus på 8 uger er blevet rigtig svær at få til at sove om dagen. Jeg ammer ham og han trives også godt, MEN han vil rokkes hele tiden når han er ved at blive træt, det er helt tydeligt at lige så snart vi holder med at lulle ham, hvad enten det er i barnevognen, i liften eller i vores arme så går der 30 sek. så begynder han at sparke og grynte og hvis vi ikke luller med det samme igen så skriger han. Det er blevet til, at vi kan stå og lulle ham i en hel time før han sover tungt og det kan jo ikke være meningen.
Jeg er løbet lidt tør for idéer. Jeg gør følgene: jeg ammer ham til han selv "siger stop" så pusler jeg ham og når han så ser dejlig træt og tilfreds ud så putter jeg ham med en sut og klud i liften og svinger den stille til han sover, men svingturen skulle vel ikke vare mere end et par min. eller hvad? Det er det samme i barnevognen han kan sove sødt på turen, 30 sek efter vi er kommet hjem vågner han op.
Jeg mener, at kunne huske at hans storebror, Mads på 4år, heller ikke sov i barnevognen de første par måneder, så er det bare en fase? og kan jeg komme til at vænne Magnus til, at der altid skal rokkes/lulles??
Det skal lige siges at han sover rigtig godt om natten og at der er ingen problemer. Han bliver rokket i søvn ca. kl 20 i liften og så sover han til ca 24.00 derefter kommer han over i min seng og ammes 2-3 gange i løbet af natten til han vågner og vil skiftes ved 6 tiden.
På forhånd tak.
Venlig hilsen Maria.