Søvn i dagstimerne - 2 mdr.

17. august 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Søvn i dagstimerne - 2 mdr.

Hej Helen.

Det er første gang jeg skriver, men har haft god nytte af at læse dine svar til andre.

Nu har jeg så lidt til dig;

Vores lille Magnus på 8 uger er blevet rigtig svær at få til at sove om dagen. Jeg ammer ham og han trives også godt, MEN han vil rokkes hele tiden når han er ved at blive træt, det er helt tydeligt at lige så snart vi holder med at lulle ham, hvad enten det er i barnevognen, i liften eller i vores arme så går der 30 sek. så begynder han at sparke og grynte og hvis vi ikke luller med det samme igen så skriger han. Det er blevet til, at vi kan stå og lulle ham i en hel time før han sover tungt og det kan jo ikke være meningen.

Jeg er løbet lidt tør for idéer. Jeg gør følgene: jeg ammer ham til han selv "siger stop" så pusler jeg ham og når han så ser dejlig ...

Annonce

... træt og tilfreds ud så putter jeg ham med en sut og klud i liften og svinger den stille til han sover, men svingturen skulle vel ikke vare mere end et par min. eller hvad? Det er det samme i barnevognen han kan sove sødt på turen, 30 sek efter vi er kommet hjem vågner han op.

Jeg mener, at kunne huske at hans storebror, Mads på 4år, heller ikke sov i barnevognen de første par måneder, så er det bare en fase? og kan jeg komme til at vænne Magnus til, at der altid skal rokkes/lulles??

Det skal lige siges at han sover rigtig godt om natten og at der er ingen problemer. Han bliver rokket i søvn ca. kl 20 i liften og så sover han til ca 24.00 derefter kommer han over i min seng og ammes 2-3 gange i løbet af natten til han vågner og vil skiftes ved 6 tiden.

På forhånd tak.
Venlig hilsen Maria.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre