Brev:
Renlighed - 4 år
2. oktober 2007
Alder:
4 år
Renlighed - 4 år
Hej Helen
Tak for dit svar sidste gang - denne gang er det dog stadig mht renlighed - det går faktisk godt med tisseriet - men efter dengang for snart en måned siden, hvor min søn havde hård mave i 4 dage, har han ikke lyst til at sidde på toilettet, når han skal prutte. Han siger til mig jeg skal prutte, jeg vil have en ble på og i løbet at 3 min. er det overstået - vi skal så tømme bleen ud i toilettet. Men han nægter at sidde der.
Nogen gange er det ret hårdt hans afføring, han har afføring dagligt, men han vil kun spise frugt som æble og banan eller grøntsager som gulerødder. Han er en kræsen dreng, som ikke spiser kød, kun pasta og kartofler, og meget gerne rugbrød.
Kan man ændre det?? Har du en god ide..??
Det er bare for længe jeg kan trække den med at give ham en ble på, han har været rigtig ked af det i børnehaven når han har haft uheld med afføring i bukserne, men pædagogerne har så heller ikke været enige om, hvordan man griber den sag an.
Nu er vi startet på igen, efter 14 dage med sygdom, så nu satser jeg på at han kan klare afføringen hjemme, han vil gerne stå op at tisse i børnehaven. Men jeg tror stadig han er bange for at det skal gøre ondt på ham.
Noget andet er, kan det være en reaktion på at han for 1½ år siden er blevet storebror, og nu slås storebror og lillesøster tit om min opmærksomhed. Far er her også, men han er slet ikke så populær.. det er mor skal og mor kan....!!
Mange hilsner
Dorthe