Renlighed - 4 år

2. oktober 2007

Kategori:
Alder:
4 år

Renlighed - 4 år

Hej Helen

Tak for dit svar sidste gang - denne gang er det dog stadig mht renlighed - det går faktisk godt med tisseriet - men efter dengang for snart en måned siden, hvor min søn havde hård mave i 4 dage, har han ikke lyst til at sidde på toilettet, når han skal prutte. Han siger til mig jeg skal prutte, jeg vil have en ble på og i løbet at 3 min. er det overstået - vi skal så tømme bleen ud i toilettet. Men han nægter at sidde der.

Nogen gange er det ret hårdt hans afføring, han har afføring dagligt, men han vil kun spise frugt som æble og banan eller grøntsager som gulerødder. Han er en kræsen dreng, som ikke spiser kød, kun pasta og kartofler, og meget gerne rugbrød.
Kan man ændre det?? Har du en god ...

Annonce

... ide..??

Det er bare for længe jeg kan trække den med at give ham en ble på, han har været rigtig ked af det i børnehaven når han har haft uheld med afføring i bukserne, men pædagogerne har så heller ikke været enige om, hvordan man griber den sag an.

Nu er vi startet på igen, efter 14 dage med sygdom, så nu satser jeg på at han kan klare afføringen hjemme, han vil gerne stå op at tisse i børnehaven. Men jeg tror stadig han er bange for at det skal gøre ondt på ham.

Noget andet er, kan det være en reaktion på at han for 1½ år siden er blevet storebror, og nu slås storebror og lillesøster tit om min opmærksomhed. Far er her også, men han er slet ikke så populær.. det er mor skal og mor kan....!!

Mange hilsner

Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre