Tisser pludselig i bukserne

15. september 2023

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Tisser pludselig i bukserne

Kære Helen

Min skønne 3årige datter kom for ca 4 måneder siden og sagde til os, at hun ikke brugte ble mere, og fra den dag har hun ikke brugt ble (kun når hun skal sove). Dvs hun bestemte selv tidspunktet for, hvornår hun skulle være blefri, og det gik utrolig godt. Hun havde vidst et eller to uheld i børnehaven den første uge, og ellers klarede hun det helt fantastisk.

Nu er hun pludselig begyndt at tisse i bukserne, eller ikke får taget bukserne ordenligt ned ved toiletbesøg. Vi har de ...

Annonce

... sidste små to uger haft bukser med tis i hver dag! Det virker som om, at hun ikke når tidsnok på toilettet. Jeg er ved at være lidt irriteret over det, da jeg godt ved, at hun kan. I starten sagde jeg til hende, at det jo kan ske, men nu er jeg begyndt at fortælle hende, at det ikke er okay at tisse i bukserne, og hun er nødt til at gå på toilettet noget før - dog virker hun ikke til helt at forstå :)

Har du en forklaring på ovenstående, og måske et godt råd? :)

På forhånd tak.

Mange hilsner herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor