Holder på afføring

19. juli 2020

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Holder på afføring

Hej Helen.

Endnu et spørgsmål herfra, da jeg synes, du giver så gode svar :-) denne gang vedr. Vores datter på 3 år og 3 mdr. Vi skal også på børneafdelingen med det i næste måned, men vi føler ikke rigtig, at vi føler os helt forstået og vil høre, om du har nogle erfaringer.

Siden vuggestue-tiden har vores datter indimellem bare lavet nogle små kugler, der sidder mellem balderne, hvilket har voldet mange problemer, da de kan være svære at se og hun dermed får en meget rød numse og så slet ikke vil næste gang igen. Det skal lige siges, at det ikke er altid, men ofte. Hun bliver fuldstændig svedig i forsøget på at holde på det (hvilket har været fejltolket som hård mave, men det er det ikke). Egen læge anbefalede dengang at give movicol forebyggende, så det bliver ...

Annonce

... så tyndt, hun ikke kan holde det tilbage. Dette har vi derfor gjort siden (1,5 års tid), men problemet er der stadigvæk. Hun laver stadig indimellem kun de bittesmå kugler, som hun absolut ikke kan holde tilbage. Det gør, hun kan blive dybt ulykkelig, når hun skal tørres, fordi de tit overses i børnehaven - særligt hvis der kommer flere små kugler i træk efter der er blevet skiftet ble.

Vi fik hende næsten blefri, men problemet blev endnu værre ift at holde på afføringen og gjorde, at hun fik mange mavesmerter. Derfor har hun nu fået ble på igen og det hjælper, når hun er herhjemme på ferie nu. Vi frygter dog, det starter igen, når hun skal i børnehave igen.

Umiddelbart tænker vi det er noget psykisk, der gør det? Men har du nogle erfaringer?

På forhånd tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder