Brev:
Ikke blefri
28. november 2013
Alder:
3 år, 11 mdr.
Ikke blefri
Hej Helen
Jeg skriver til dig, da min søn endnu ikke er blefri. Han bliver 4 år næste måned. Vi har nu i samarbejde med børnehaven forsøgt at arbejde på at gøre ham blefri i ca. 2 måneder, men uden resultat. Hvis vi siger til ham, at han skal tisse på toilettet, kan han godt gøre det og bliver også stolt over at tisse. Men han siger ikke til, når han skal hverken tisse eller lave større, så det sker ofte i bukserne, selvom vi har ham ude at tisse ca. hver 2.time. Han siger heller ikke til, når han allerede har tisset eller lavet i bukserne. Det synes slet ikke at genere ham. Hvis han har ble på fx når vi er på tur, kan han godt sige, hvis han har lavet stort i bleen men ikke tis.
Vi er meget fortvivlede over det, da der intet fremskridt er sket de sidste par måneder. Vi har prøvet at motivere ved at sige, at han får en gave, når han ikke bruger ble mere, men det reagerer han ikke på.
Mit spørgsmål lyder, om vi skal fortsætte med det vi gør eller vente lidt og give ham ble på igen og stadig lade ham tisse på toilettet eller evt. få ham tjekket ved lægen?
På forhånd tak.
Den fortvivlede mor