Ikke blefri

28. november 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 11 mdr.

Ikke blefri

Hej Helen

Jeg skriver til dig, da min søn endnu ikke er blefri. Han bliver 4 år næste måned. Vi har nu i samarbejde med børnehaven forsøgt at arbejde på at gøre ham blefri i ca. 2 måneder, men uden resultat. Hvis vi siger til ham, at han skal tisse på toilettet, kan han godt gøre det og bliver også stolt over at tisse. Men han siger ikke til, når han skal hverken tisse eller lave større, så det sker ofte i bukserne, selvom vi har ham ude at tisse ca. hver 2.time. Han siger heller ikke til, når han allerede har tisset eller lavet i bukserne. Det ...

Annonce

... synes slet ikke at genere ham. Hvis han har ble på fx når vi er på tur, kan han godt sige, hvis han har lavet stort i bleen men ikke tis.

Vi er meget fortvivlede over det, da der intet fremskridt er sket de sidste par måneder. Vi har prøvet at motivere ved at sige, at han får en gave, når han ikke bruger ble mere, men det reagerer han ikke på.

Mit spørgsmål lyder, om vi skal fortsætte med det vi gør eller vente lidt og give ham ble på igen og stadig lade ham tisse på toilettet eller evt. få ham tjekket ved lægen?

På forhånd tak.
Den fortvivlede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!