Brev:
Af med bleen!
3. juni 2013
Alder:
3 år, 9 mdr.
Af med bleen!
Hej Helen.
Vores søn på 3 (bliver 4 til september), NÆGTER at have afføring PÅ toilettet. Han ønsker at få ble på. Og vi efterkommer dette ønske....
Han har i mere eller mindre 6 mdr, ikke brugt ble. Heller ikke om natten. Han er 100% bevist om hvornår han skal både tisse og have afføring.
Vi har talt med vores egen sundhedsplejerske, hun spurgte ind til hvor i huset han "opholdte" sig når han lavede. Det gjorde han i stuen bag sofaen.... Hun gav os rådet om at få ham på badeværelset, hvor alle andre selvfølgelig gør det de skal. Hun sagde samtidigt at hun ville mene at der ville gå 14 dages tid, så ville det komme helt af sig selv at han ville ønske at komme på toilettet at sidde. Men nej! Her 3-4 mdr efter dette råd, har han ikke rykket sig en disse. Ønsker stadig at få ble på og bliver SÅ gal og vred hvis vi forsøger at overtale ham til at prøve at sidde på toilettet.
Vi har en enkelt gang forsøgt at sige vi ikke har flere bleer, hvilket resulterede i at han holdte sig. Han har et par enkelte gange haft afføring på toilettet i børnehaven. Desværre endte en af gangene i uheld :-( Han har også én enkelt gang haft afføring på toilettet herhjemme. Han virkede vildt stolt efterfølgende.
Vi har lokket med gaver, slik og alverdens ting, men nej!!!, vi har forsøgt at få ham til at sidde på toilettet MED ble og taget ham med på toilettet når enten far eller mor har skulle (MEGET grænseoverskridende for moren :-/), så det har far primært gjort.
Vi fik en lillesøster i januar 2013, men tingene har ikke ændre sig, situationen er fuldstændig som den var før lillesøster kom.
Håber du har et godt råd til at vi kan komme videre herfra :-)
Mange hilsner fra
En glad mor til 2