Af med bleen!

3. juni 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 9 mdr.

Af med bleen!

Hej Helen.

Vores søn på 3 (bliver 4 til september), NÆGTER at have afføring PÅ toilettet. Han ønsker at få ble på. Og vi efterkommer dette ønske....

Han har i mere eller mindre 6 mdr, ikke brugt ble. Heller ikke om natten. Han er 100% bevist om hvornår han skal både tisse og have afføring.

Vi har talt med vores egen sundhedsplejerske, hun spurgte ind til hvor i huset han "opholdte" sig når han lavede. Det gjorde han i stuen bag sofaen.... Hun gav os rådet om at få ham på badeværelset, hvor alle andre selvfølgelig gør det de skal. Hun sagde samtidigt at hun ville mene at der ville gå 14 dages tid, så ville det komme helt af sig selv at han ville ønske at komme på toilettet at sidde. Men nej! Her 3-4 mdr efter dette råd, har han ikke rykket sig en disse. Ønsker stadig at få ble på og bliver SÅ gal og vred hvis vi forsøger at overtale ...

Annonce

... ham til at prøve at sidde på toilettet.

Vi har en enkelt gang forsøgt at sige vi ikke har flere bleer, hvilket resulterede i at han holdte sig. Han har et par enkelte gange haft afføring på toilettet i børnehaven. Desværre endte en af gangene i uheld :-( Han har også én enkelt gang haft afføring på toilettet herhjemme. Han virkede vildt stolt efterfølgende.

Vi har lokket med gaver, slik og alverdens ting, men nej!!!, vi har forsøgt at få ham til at sidde på toilettet MED ble og taget ham med på toilettet når enten far eller mor har skulle (MEGET grænseoverskridende for moren :-/), så det har far primært gjort.
Vi fik en lillesøster i januar 2013, men tingene har ikke ændre sig, situationen er fuldstændig som den var før lillesøster kom.

Håber du har et godt råd til at vi kan komme videre herfra :-)

Mange hilsner fra
En glad mor til 2

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder