Brev:
Farvel natble
17. april 2013
Alder:
4 år, 5 mdr.
Farvel natble
Kære Helen
Faktisk har jeg to spørgsmål.
Vi nåede ingen vegne med bleen om dagen før jeg læste din metode om at lade barnet beholde bleen og så komme på wc for at tisse på faste tider. Det virkede helt fantastisk og jeg har anbefalet metoden til flere.
Nu holder han tør, og er rigtig god til at holde sig - måske for god. Han har flere gange imponeret ved at kunne sige til i god tid, inden han skulle tisse. Men den sidste tid har der været et par uheld igen - og jeg tror, at det hænger sammen med, at han måske holder sig for længe, og jeg er begyndt igen at presse på for at han skal tisse, når han har holdt sig længe. Det er ligesom om, han synes det er sejt. Men jeg tænker også, om det har nogen betydning, at han kun vil stå op og tisse? Faktisk er det sådan, at hvis han skal prutte står han først op og tisser, og så sætter han sig ned og prutter. Kan det skade ham, at han holder sig så længe?
I forhold til natbleen vil han rigtig gerne af med den, men er jo også ked af det, når det går galt, og da vi kun kan vaske en gang om ugen, kan det hurtigt blive problematisk, hvis der er for mange uheld. Har du en metode til, hvordan man kan øve - gerne med bleen på? Jeg synes, at det ser ud til, at det primært er lige inden han vågner, enten om morgenen eller hvis han vågner om natten, at det går galt.
På forhånd tak!