Brev:
Renlighed - 3 år, 9 mdr.
25. marts 2012
Alder:
3 år, 9 mdr.
Renlighed  - 3 år, 9 mdr.
Hej Helen
Jeg har en søn på 3 år og 9 mdr. Han begyndte for ca. 1,5 mdr. siden at gå uden ble. Det startede fint. Han er god til at komme og sige når han skal tisse. Han har prøvet at have afførring på toilettet 2 gange. Men han vil ikke gå på toilettet, når han skal lave stort. Jeg har sagt, at jeg nok skal holde ham i hånden og passe på ham. Men han siger, jeg tør ikke mor, jeg kan ikke lide det. Som det er nu kommer han herhjemme og siger til, når han skal lave pølser og så får han ble på. Og ca. 10 min efter kan han få den af og så er det overstået. Jeg spørger ham om vi skal lave det på potten, men han siger hver gang, jeg vil gerne have ble på. Når han er i børnehave får han også ble på, når han er ude at lege og så klarer han det store der. Nu overvejer jeg at sige til børnehaven, at de ikke skal give ham ble på og så se om han ikke selv siger til.
Ellers er min holdning bare at vente og se om han ikke lige pludselig vil gå på toilettet. Men jeg fornemmer at medlemmer i familien syntes, at vi skal presse ham lidt. F.eks. lokke med slik, hvis han gør det på toilettet. Det er jeg imod, da jeg er bange for at presse og det så fører til at han holder på det og bliver forstoppet. Hvad er din erfaring og hvad vil du råde mig til at gøre ?
Hilsen
Den bekymrede mor.