Brev:
Tisser tit, også i bukserne
8. november 2010
Alder:
4 år, 3 mdr.
Tisser tit, også i bukserne
Hej Helen!
Jeg synes efterhånden, min tålmodighed er ved at være brugt op....
Min søn begyndte at tisse på toilettet i april i år. Efterfølgende gik han med ble i ca et par måneder inden han smed den helt. Han har altid haft mange våde underbukser. I starten slog jeg det lidt hen, men synes egentlig det efterhånden har stået på længe...
Vi er nødt til at bede ham om at gå på toilet inden vi skal ud af døren, inden vi spiser osv... I løbet af dagen er vi også nød til at holde meget øje med ham, da han ofte glemmer at gå derud. Hvis han er midt i en spændende leg gider han ikke gå på toilet, selvom vi beder ham om det, hvis vi tydeligvis kan se han skal tisse. Nogle dage (det er de færreste) går uden uheld, mens andre dage går med mange sjatvåde underbukser og indimellem også rigtig våde bukser. Det er som om, problemet er mindst, når han er her hjemme, det bliver lidt værre, når han er i børnehave (selvom de også her er meget opmærksomme på at hjælpe ham på toilet) og det er helt galt, når vi er i byen...
Han er god til at sidde lang tid på toilettet, når han først er kommet der ud.
En anden ting er, at jeg synes, at han går på toilet rigtig tit. Skal vi f.eks. ud at handle, er det ikke altid nok, at han får tisset inden vi tager hjemmefra. Kan små drenge have urinvejsinfektion, eller hvad tænker du? Burde han ikke kunne holde sig mere end time?
Børnehaven tager det meget roligt, og siger det nok skal komme. Jeg tænker bare, hvorlænge vi skal blive ved med at væbne os med tålmodighed...? Hvad er normalt? Det er jo heller ikke sjovt for ham med så mange våde bukser...
Med venlig hilsen
LM