Brev:
Pasning, følelserne omkring det er svære
30. april 2008
Alder:
19 mdr.
Pasning, følelserne omkring det er svære
Hej Helen,
Først går det super godt hos os, vores pige er nu 19 måneder og godt med på alle fronter. Hun er kommet i vuggestue og det har gjort en verden til forskel (fra dagplejen) og udviklingen går stærkt nu.
Spørgsmålet drejer sig om pasning ude, som jeg fortsat ikke har det nemt med.
Det drejer sig om næste weekend hvor min mand skal på kursus med overnatning og jeg så er hjemme med vores datter. Det er bare sådan at jeg sidder og skriver speciale med aflevering i slut maj og har derfor rigtig travlt.
Min mands kursus ligger ikke langt fra hans forældre og han har foreslået at han aflevere hende der om formiddagen og henter hende igen dagen efter, efter hendes middagslur.
Det er ikke så længe siden de var dernede sammen (min mand og vores pige) for at give mig arbejdsro, hvor de sov der og hvor vores pige hyggede sig med farmor og farfar dagen efter.
De har købt rutshebane og lavet sandkasse, så der er en masse hun kan tumle med i haven.
Alt i alt tror jeg nok, at hun skal hygge sig, men jeg kan ikke helt slippe den der mave fornemmelse. Hvad nu hvis hun går og savner os (mig) og føler at hun bliver svigtet.
Jeg kan godt tænkre rationelt, at hun har det godt og har godt af den relation, og jeg har godt af arbejdsro, men det ændre ikke helt på følelsen.
Vil du mene, at hun har alder til at klare det? Og hvordan tackler man de der følelser som forælder? Min mand har det ikke på samme måde, men det er jo også hans forældre.
Hilsner Tina