Pasning, følelserne omkring det er svære

30. april 2008

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Pasning, følelserne omkring det er svære

Hej Helen,

Først går det super godt hos os, vores pige er nu 19 måneder og godt med på alle fronter. Hun er kommet i vuggestue og det har gjort en verden til forskel (fra dagplejen) og udviklingen går stærkt nu.

Spørgsmålet drejer sig om pasning ude, som jeg fortsat ikke har det nemt med.

Det drejer sig om næste weekend hvor min mand skal på kursus med overnatning og jeg så er hjemme med vores datter. Det er bare sådan at jeg sidder og skriver speciale med aflevering i slut maj og har derfor rigtig travlt.

Min mands kursus ligger ikke langt fra hans forældre og han har foreslået at han aflevere hende der om formiddagen og henter hende igen dagen efter, efter hendes middagslur.

Det er ikke så længe siden de var dernede ...

Annonce

... sammen (min mand og vores pige) for at give mig arbejdsro, hvor de sov der og hvor vores pige hyggede sig med farmor og farfar dagen efter.
De har købt rutshebane og lavet sandkasse, så der er en masse hun kan tumle med i haven.

Alt i alt tror jeg nok, at hun skal hygge sig, men jeg kan ikke helt slippe den der mave fornemmelse. Hvad nu hvis hun går og savner os (mig) og føler at hun bliver svigtet.

Jeg kan godt tænkre rationelt, at hun har det godt og har godt af den relation, og jeg har godt af arbejdsro, men det ændre ikke helt på følelsen.

Vil du mene, at hun har alder til at klare det? Og hvordan tackler man de der følelser som forælder? Min mand har det ikke på samme måde, men det er jo også hans forældre.

Hilsner Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder