Brev:
Spisesituationer
22. oktober 2007
Alder:
22 mdr.
Spisesituationer
Hej Helen
Jeg synes den ene frustration afløser den anden. Vores spise situationer er efterhåneden ikke hyggelige mere. Nicolai er blevet mere kræsen - han har ellers spist alt hvad der blev serveret for ham.
Han stikker til maden og kører gaflen hen af bordet mens han kigger på mig for at se min reaktion. Jeg giver ham gerne 3 chancer til at holde op, hvorefter jeg tager gaflen. Han bliver sur og nægter at spise mere og skubber så også tallerknen væk. Jeg sætter ham så ned da jeg ikke vil tvinge ham til at spise. Når den er væk er der så ikke andet for ham end at spytte det mad ud han har i munden. Han nægter at spise mere, men der går jo ikke mere end en halv time så trækker han mig ud til køleskabet og vil have yougurt for han er jo stadig sulten. Det går så resten af aftenen med.
Jeg fortæller ham at der har været serveret aftensmad og han skulle have spist noget mere der. Jeg serverer ham så noget frugt som dog sjældent vækker særlig stor interesse hos ham. Jeg har det dårligt med at han går sulten i seng, men på den anden side synes jeg heller ikke han skal lære at der nok kommer noget andet senere på aftenen.
Jeg synes ellers jeg gør det hyggeligt når vi spiser og lader ham spise selv på hans måde og snakker med ham om dagens forløb. Jeg har tænkt på at han drikker meget om eftermiddagen og det kan vel mætte ham, men han skal jo også have lov at drikke hvis han er tørstig.
Venlig hilsen
Dorthe