Brev:
Opdragelse - 11 mdr.
25. maj 2007
Alder:
11 mdr.
Opdragelse  - 11 mdr.
Kære Helen
Vores datter er knap 11 mdr. nu og trives fint. Hun er glad for vuggestuen og elsker at kunne gå rundt. Hun har selv spist i nogle måneder og kan også selv drikke af en kop. De sidste par uger er der dog opstået problemer omkring aftensmaden.
Hun får normalt ikke en tallerken med maden på men spiser istedet fra et grundigt rengjort bord. Det har fungeret rigtig godt i lang tid. Men nu er hun begyndt at tage hele armen og skubbe al maden på gulvet ved at lade armen glide hen over bordet. Hun hamrer også sin kop hårdt ned i bordet, hvis hun får den selv.
Vi siger nej, hvilket hun normalt fint forstår, men hun synes det er sjovt. Hun kaster sig også voldsomt tilbage i sin trip trap-stol, hvilket også er svært at få stoppet. Det er i starten af måltidet, så det er hverken fordi hun ikke er sulten eller keder sig. Det lader til, at hun synes, det er mægtigt skægt, når vi siger nej.
En anden situation er når hun knalder døren ind i væggen med et kæmpe brag. Så siger jeg nej, men hun kigger blot frækt på mig og gentager handlingen. Hun er virkelig en lille bøllebasse.
Mit spørgsmål lyder: Skal vi forsøge at ignorere hende, da det lader til at hun bare bliver endnu vildere af irettesættelsen? Jeg ved godt, at det ikke er populært, men hvad skal vi ellers finde på? Hvor meget forstå hun egentligt? Hvis jeg ignorerer hendes "stole-leg", stopper hun hurtigt igen nemlig.
Det er jo også pinligt, at hun er så vild i vuggestuen, hvor hun har en pædagog til at mandsopdække hende ved måltiderne...hmmm.
På forhånd tak
Med venlig hilsen Maria