Opdragelse - 11 mdr.

25. maj 2007

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Opdragelse  - 11 mdr.

Kære Helen

Vores datter er knap 11 mdr. nu og trives fint. Hun er glad for vuggestuen og elsker at kunne gå rundt. Hun har selv spist i nogle måneder og kan også selv drikke af en kop. De sidste par uger er der dog opstået problemer omkring aftensmaden.

Hun får normalt ikke en tallerken med maden på men spiser istedet fra et grundigt rengjort bord. Det har fungeret rigtig godt i lang tid. Men nu er hun begyndt at tage hele armen og skubbe al maden på gulvet ved at lade armen glide hen over bordet. Hun hamrer også sin kop hårdt ned i bordet, hvis hun får den selv.

Vi siger nej, hvilket hun normalt fint forstår, men hun synes det er sjovt. Hun kaster sig også voldsomt tilbage i sin trip trap-stol, hvilket også er svært at få stoppet. Det er i starten af måltidet, så det er ...

Annonce

... hverken fordi hun ikke er sulten eller keder sig. Det lader til, at hun synes, det er mægtigt skægt, når vi siger nej.

En anden situation er når hun knalder døren ind i væggen med et kæmpe brag. Så siger jeg nej, men hun kigger blot frækt på mig og gentager handlingen. Hun er virkelig en lille bøllebasse.

Mit spørgsmål lyder: Skal vi forsøge at ignorere hende, da det lader til at hun bare bliver endnu vildere af irettesættelsen? Jeg ved godt, at det ikke er populært, men hvad skal vi ellers finde på? Hvor meget forstå hun egentligt? Hvis jeg ignorerer hendes "stole-leg", stopper hun hurtigt igen nemlig.

Det er jo også pinligt, at hun er så vild i vuggestuen, hvor hun har en pædagog til at mandsopdække hende ved måltiderne...hmmm.

På forhånd tak
Med venlig hilsen Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.