Brev:
2 år og meget pjevset
20. juni 2006
Alder:
2 år
2 år og meget pjevset
Hvordan viser jeg min 2 årige datter at hun ikke behøver at pjevse/græde når der er noget hun gerne vil have og gøre. Når tingene driller, hun ikke får sin vilje, mor og far skal hjælpe eller når det hele bare ikke er godt nok?????
Ja jeg tænker at det alligevel er normalt at de i den alder godt kan være lidt pivet, men jeg syntes hun er det konstant og det driver mig til vanvid altid at høre piveriet!
Vi prøver at lære hende at sige "hjælpe" når det er det hun gerne vil have os til, men vi har nok også været for dårlige til at springe til, når hun har brokket sig og pivet og på den måde har hun jo sikkert fundet af at det hjælper, så mit spørgsmål er nok hvordan vi kommer ud af det igen?
Hun er tit meget træt, når hun kommer fra vuggestue selvom hun har en kort dag og med mindre hun ikke sidder og putter med sin bamse og sut og ser Bamses Billedbog så pylre hun!
Man kan også tydeligt høre at hun tit lader som hun græder og hun bliver ved indtil vi bestemt siger "stop" og så stopper hun også gerne, men er det også at fortælle hende at man ikke må græde?
Det ønsker jeg jo ikke for selvfølgelig er det ok at græde hvis der er noget at græde rigtig for, hvis du forstår mig:-)
Det må da heller ikke være sjovt for hende altid at skulle pive for at opnå noget... og hun kan jo godt sige en masse ting og vi har generelt ikke problemer med at kommunikere med hende.
Håber du forstår mine spørgsmål:-)
Hilsen Camilla