15 mdr. gammel og slår

19. oktober 2005

Kategori:
Alder:
15 mdr.

15 mdr. gammel og slår

Hej,

Min snart 15 mdr. gamle datter slår.
Det har stået på i 1-2 måneder nu og det sker som regel i forlængelse af at vi siger "nej" eller går væk fra noget, som hun gerne vil have fat i.
Så slår hun ud efter vores ansigt og da vi begge har briller, er det ikke altid at de bliver siddende på plads.

Det er rigtigt irriterende og jeg er ikke helt klar over om det er normalt eller om det er noget som vi skal arbejde med.
Vi siger selvfølgelig "Du skal ikke slå", "La' vær med at slå" og nogle gange lader jeg også som om jeg bliver ked af det, men der er ingen reaktion...hun kigger bare på mig.

Det sker også nogle gange uden ...

Annonce

... varsel.

Iøvrigt kaster hun med ALT lige for tiden. Hun kan ikke bare stå og lege med nogle dyr, læse en bog eller rode ved et puslespil. ALT skal kastes ud til højre.

Fortæl mig at det er en KORT fase!

Det er så irriterende. Ikke fordi huset ligner Jerusalems ødelæggelse, men fordi hun virker ukoncentreret og "kort for hovedet", når hun leger på den måde.
Hun kaster også med mad, hvis hun ikke er sulten nok.
Tallerkenen, glas osv. bliver viftet på gulvet.

Af samme grund har vi ikke ladet hende spise så meget selv, for det hele ender på gulvet.

Hvad skal vi gøre?

Hun forstår tydeligvis ikke vores opdragende ord.

Venlig hilsen
Catrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor