Brev:
15 mdr. gammel og slår
19. oktober 2005
Alder:
15 mdr.
15 mdr. gammel og slår
Hej,
Min snart 15 mdr. gamle datter slår.
Det har stået på i 1-2 måneder nu og det sker som regel i forlængelse af at vi siger "nej" eller går væk fra noget, som hun gerne vil have fat i.
Så slår hun ud efter vores ansigt og da vi begge har briller, er det ikke altid at de bliver siddende på plads.
Det er rigtigt irriterende og jeg er ikke helt klar over om det er normalt eller om det er noget som vi skal arbejde med.
Vi siger selvfølgelig "Du skal ikke slå", "La' vær med at slå" og nogle gange lader jeg også som om jeg bliver ked af det, men der er ingen reaktion...hun kigger bare på mig.
Det sker også nogle gange uden varsel.
Iøvrigt kaster hun med ALT lige for tiden. Hun kan ikke bare stå og lege med nogle dyr, læse en bog eller rode ved et puslespil. ALT skal kastes ud til højre.
Fortæl mig at det er en KORT fase!
Det er så irriterende. Ikke fordi huset ligner Jerusalems ødelæggelse, men fordi hun virker ukoncentreret og "kort for hovedet", når hun leger på den måde.
Hun kaster også med mad, hvis hun ikke er sulten nok.
Tallerkenen, glas osv. bliver viftet på gulvet.
Af samme grund har vi ikke ladet hende spise så meget selv, for det hele ender på gulvet.
Hvad skal vi gøre?
Hun forstår tydeligvis ikke vores opdragende ord.
Venlig hilsen
Catrine