Mad ved bordet

21. oktober 2016

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Mad ved bordet

Hej Helen,

Vi har udfordringer med at få mad i vores datter ved bordet. Hun gider kun sidde ved bordet kortvarigt, så forsøger hun at rejse sig op i sin trip trap stol. Hvilket kan gøre det en anelse farligt, for hun er hurtig den bette skid ;-) Der er så meget der skal undersøges... dette betyder, at hun ikke får specielt meget indenbords omkring aftensmaden og generelt er hun ikke voldsomt interesseret i maden ved bordet (gælder de fleste måltider) men mere i alt andet ved bordet. Hun afviser tid maden, medmindre man lige får lokket det i hende og hun opdager hun kan lide det.

Morgenmåltidet er det måltid hun vil sidde længst tid ved bordet. Havregrød, frugt, ost og ...

Annonce

... bolle tilbydes hun.

Jeg har skrevet til dig tidligere omkring hendes madindtag og jeg forsøger at få en masse små måltider i hende i løbet af dagen. Nu er jeg dog startet på job og hun er denne måned hos sin mormor hvorefter hun starter i vuggestue.

Har du nogle gode fif til få hende til at spise mere, også når vi tilbyder at hjælpe hende? Og har du nogle gode fif til at få hende til at sidde ved bordet længere tid.

Jeg tilbyder også aftengrød - dette på farten for at få lidt mad i hende inden natten. Skal jeg fastholde at samtlige måltider indtages ved bordet?

Generelt vil hun gerne spise et stk brød eller frugt når vi triller i barnevognen.

Kærlig hilsen
Anette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor