Brev:
Opdragelse - 7 og 4 årige søstre
1. oktober 2015
Alder:
7 år, 2 mdr.
Opdragelse - 7 og 4 årige søstre
Hej Helen
Vi har en familie med far, mor og 3 barn. Storesøster E på 7, storesøster M på 4 og Lillebror M på 2.
Vi oplever rigtig mange konflikter og efterhånden meget råben og efterhånden forsvinder pædagogikken virkelig også.
For at starte med E, så er hun en dejlig pige på 7 år, med meget sine egne meninger og holdninger. Hun kan simpelthen blive så sur, og råbe og skrige og så er hun begyndt at svarer igen. Hvordan håndtere vi at hun svarer igen og bliver så sur over ingenting? Hun synes helt sikkert også at vi er hamrende sure og død uretfærdige. Hvis vi retter på hende en enkelt gang, er hun allerede helt oppe i det røde felt og er mega sur og svarer meget kort tid efter igen.
Storesøster M hører overhovedet ikke efter. Tingene skal siges 100 gange mindst og ofte bliver der ikke hørt efter alligevel. Det gør at vi efterhånden råber alt for hurtigt og som oftest hører hun først efter hvis vi siger at så må vi tage en mønt fra hendes pung.
De to store piger, slåes hele tiden og leger så dårligt sammen. Har du nogle gode redskaber til hvordan vi måske kan få vendt den dårlige stemning mellem de to?
Hilsen
S