Opdragelse - 7 og 4 årige søstre

1. oktober 2015

Kategori:
Alder:
7 år, 2 mdr.

Opdragelse - 7 og 4 årige søstre

Hej Helen

Vi har en familie med far, mor og 3 barn. Storesøster E på 7, storesøster M på 4 og Lillebror M på 2.

Vi oplever rigtig mange konflikter og efterhånden meget råben og efterhånden forsvinder pædagogikken virkelig også.

For at starte med E, så er hun en dejlig pige på 7 år, med meget sine egne meninger og holdninger. Hun kan simpelthen blive så sur, og råbe og skrige og så er hun begyndt at svarer igen. Hvordan håndtere vi at hun svarer igen og bliver så sur over ingenting? Hun synes helt sikkert også at vi er hamrende sure og død uretfærdige. Hvis vi ...

Annonce

... retter på hende en enkelt gang, er hun allerede helt oppe i det røde felt og er mega sur og svarer meget kort tid efter igen.

Storesøster M hører overhovedet ikke efter. Tingene skal siges 100 gange mindst og ofte bliver der ikke hørt efter alligevel. Det gør at vi efterhånden råber alt for hurtigt og som oftest hører hun først efter hvis vi siger at så må vi tage en mønt fra hendes pung.

De to store piger, slåes hele tiden og leger så dårligt sammen. Har du nogle gode redskaber til hvordan vi måske kan få vendt den dårlige stemning mellem de to?

Hilsen
S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

8. januar 2024 | Opdragelse | 6 år, 8 mdr.

Dårlig opførsel og drillerier

Hej Helen. Tak for dine tidligere gode svar til storebror der i dag er 15...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder