Brev:
Opdragelse af 1-årig - 12 mdr.
14. september 2015
Alder:
12 mdr.
Opdragelse af 1-årig - 12 mdr.
Kære Helen.
Jeg har den skønneste, mest aktive lille stump, der ofte er glad og tilfreds. Han har dog også et temperament som kommer til syne når tingene ikke går som han vil det. Det er fx når han skal skiftes, spise eller vi ikke helt forstår hvad han vil have.
Han startede i vuggestuen for 1,5 måned siden og det går rigtig godt. Han er en rigtig lille opdager, der fiser ud og udforsker hans lille ny verden. Samtidig er han også glad for de nære pædagoger, så han knytter også bånd med pædagogerne, hvilket er skønt for os at vide.
Herhjemme har han som nævnt nogle gange et temperament som vi har svært ved at styre. Jeg har snakket med hans primære pædagog, hvordan de løser fx skifte ble problematikken og hun forklarer, at de ikke har nogle problemer med ham. De har jo en god erfaring til hvordan de håndterer børn som jeg helt sikkert mangler. Jeg søger derfor nogle gode råd til hvordan (og hvornår) man som forældre skal begynde at opdrage på sit barn. Skal man aflede eller forstår de et nej når de kun er 1 år gammelt?
Han er som nævnt en rigtig krudtugle, der lige ved hvad og hvor han vil hen i verden og før han kunne kravle havde han også en rigtig træls periode, hvor han konstant var utilfreds, men efter han knækkede den kode har han været rigtig glad. Vi har snakket lidt om, om det samme måske gør sig gældende nu ved, at han ikke kan tale endnu?
Mange hilsner,
Mette