Opdragelse af 1-årig - 12 mdr.

14. september 2015

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Opdragelse af 1-årig - 12 mdr.

Kære Helen.

Jeg har den skønneste, mest aktive lille stump, der ofte er glad og tilfreds. Han har dog også et temperament som kommer til syne når tingene ikke går som han vil det. Det er fx når han skal skiftes, spise eller vi ikke helt forstår hvad han vil have.

Han startede i vuggestuen for 1,5 måned siden og det går rigtig godt. Han er en rigtig lille opdager, der fiser ud og udforsker hans lille ny verden. Samtidig er han også glad for de nære pædagoger, så han knytter også bånd med pædagogerne, hvilket er skønt for os at vide.

Herhjemme har han som nævnt nogle gange et temperament som vi har svært ved at styre. Jeg har snakket med hans primære pædagog, hvordan de løser fx skifte ...

Annonce

... ble problematikken og hun forklarer, at de ikke har nogle problemer med ham. De har jo en god erfaring til hvordan de håndterer børn som jeg helt sikkert mangler. Jeg søger derfor nogle gode råd til hvordan (og hvornår) man som forældre skal begynde at opdrage på sit barn. Skal man aflede eller forstår de et nej når de kun er 1 år gammelt?

Han er som nævnt en rigtig krudtugle, der lige ved hvad og hvor han vil hen i verden og før han kunne kravle havde han også en rigtig træls periode, hvor han konstant var utilfreds, men efter han knækkede den kode har han været rigtig glad. Vi har snakket lidt om, om det samme måske gør sig gældende nu ved, at han ikke kan tale endnu?

Mange hilsner,

Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år