Mor-glad tumling

10. december 2014

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Mor-glad tumling

Kære Helen

Min dreng er utrolig morsyg for tiden, og jeg kan ikke gå på toilet eller lignende, uden at han begynder at skrige, fordi han vil med mig.

Min mand og jeg har begge fuldtidjobs og vi er lige flyttet, hvilket jo er en stor begivenhed i sådan en lille mands liv, så jeg kan godt forstå, at han søger mig. Hvordan kan jeg bedst støtte ham i denne proces, og hvordan får jeg ham til at forstå, at jeg er hos ham, selv om jeg går på toilettet i 5 ...

Annonce

... minutter?

Han startede på denne adfærd, inden vi flyttede, og det har ca. stået på i 2 måneder nu. Nu er jeg ved at blive skør af, at jeg aldrig kan have 5 minutters ro herhjemme uden at skulle underholde eller være til stede. Ligeledes føler min mand sig overflødig, da min søn vil have, at jeg gør ALT (børster hans tænder, putter, bleskift, laver aftengrød, rører rundt i hans mad, når han hjælper mig med madlavning, osv. osv.

Med venlig hilsen

KT

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder