Brev:
Hun vil ikke høre efter i skolen
23. september 2014
Alder:
6 år, 5 mdr.
Hun vil ikke høre efter i skolen
Hej Helen.
Jeg skriver til dig angående min datter på 6 år, som lige er startet i 0 klasse.
Hendes lærer har flere gange hevet fat i mig omkring min datter. Her er et eksempel fra sidste uge. Da jeg kommer for at hente min datter, trækker hendes klasselærer mig til side og fortæller at min datter har været helt "Rasmus modsat". Hun kastede med nogle bibloteksbøger, da de var oppe og låne bøger fordi hun blev sur, da de kom tilbage til klassen, og havde undervisning kunne min datter ikke holde mund hvilket resulterede i at læreren satte hende ned bag i klassen.
Læreren går så ned og snakker med min datter som lover at hun nok skal være stille. Hun får lov til at komme op på sin plads, men kort efter fortsætter hun med at snakke, læreren går hen til hende og siger i bestemt tone til hende, at nu skal hun stoppe, hvor til min datter hvæser ind i hovedet på hende "hvad vil du gøre ved det".
Efter spisepausen skal de lege med deres sidemand og bla tegne på samme stykke papir og lave ting sammen osv. Min datter bruger det meste af tiden på at snakke grimt til hendes sidemand og hvæse hende ind i ansigtet, hvilket faktisk gør pigen lidt bange for min datter.
Jeg var super ked af det, frustreret og gal da vi kørte hjem fra skole. Jeg har snakket meget med min datter om det, og hun siger at det er svært at skulle være stille i timerne. Jeg har forklaret hende hvor vigtigt det er at man høre efter og er stille i timerne, samt opfører sig pænt, men det er som om hun er ligeglad og ikke vil have at der er nogen der skal komme og fortælle hende hvad hun skal, føler ikke at jeg trænger igennem til hende.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille og for at få hende til at forstå. Skal jeg sende hende på værelset, når jeg har fået af vide af læren at hun ikke har opført sig pænt??
Hvad skal jeg gøre, kunne godt bruge nogle gode råd/værktøjer til at få stoppet dette, for er bange for at det ender med at der ikke er nogle der vil lege med hende og at det bliver svært for hende at gå i skole, hvis vi ikke får løst dette problem.
Hilsen
En bekymret og frustreret mor