Brev:
Min datter på snart 8 år
9. juli 2014
Alder:
7 år, 11 mdr.
Min datter på snart 8 år
Kære Helen,
Min mand og jeg har et problem, som vi ikke ved hvordan vi skal løse. Det drejer sig om vores ældste datter, L. på snart 8 år. Vi har konflikter med hende hver eneste dag.
Vi kan ikke finde ud af om hun bruger maden, for at få opmærksomhed eller om hun reelt er sulten.
Hver eneste gang der kommer morgenmad, frokost eller aftensmad på bordet klager og piver hun over, at det er det vi skal have til mad og hun ikke kan lide noget af det, så det ender med at vi ikke kan holde larmen ud, så hun bliver taget ind på værelset. Jeg har også prøvet at lytte til hende og hjælpe hende, men det hjælper overhovedet ikke.
Om aftenen vil hun bare ikke sove og klager hver aften over, at hun har ondt i maven og hun er sulten. Det skal så siges, at efter hun er kommet ind på værelset, mens vi spiser aftensmad, så kommer hun ud senere og spiser.
Hun har en lillesøster på 5 år snart og en lillesøster på 2 måneder og der er konstant konkurrence fra L.s side mod lillesøsteren på snart 5 år. L. har fået rigtig meget opmærksomhed som baby og som barn, men det er som om det ikke er nok??
Hvad gør man??
Men så har vi også opdaget, at der er noget med maden, for hvis L. er ved at blive sulten bliver hun så aggressiv, at du ikke tør være i nærheden af hende. Hun smækker med dørene og slår og skriger, men hvis hun bare får et stykke knækbrød og noget mad kan hun blive en engel lige pludselig, så derfor kan vi ikke finde ud af om hun bruger maden for at få opmærksomhed eller om L. reelt er sulten??
Jeg vil jo ikke have at mit barn skal sulte, men samtidig vill jeg gerne sætte en grænse!
Kan du hjælpe mig??
Mange hilsner
Sarah