Min datter på snart 8 år

9. juli 2014

Kategori:
Alder:
7 år, 11 mdr.

Min datter på snart 8 år

Kære Helen,

Min mand og jeg har et problem, som vi ikke ved hvordan vi skal løse. Det drejer sig om vores ældste datter, L. på snart 8 år. Vi har konflikter med hende hver eneste dag.

Vi kan ikke finde ud af om hun bruger maden, for at få opmærksomhed eller om hun reelt er sulten.

Hver eneste gang der kommer morgenmad, frokost eller aftensmad på bordet klager og piver hun over, at det er det vi skal have til mad og hun ikke kan lide noget af det, så det ender med at vi ikke kan holde larmen ud, så hun bliver taget ind på værelset. Jeg har også prøvet at lytte til hende og hjælpe hende, men det hjælper overhovedet ikke.

Om aftenen vil hun bare ikke sove og klager hver aften over, at hun har ondt i maven og hun er sulten. Det skal så siges, at efter hun er kommet ind på værelset, mens vi spiser aftensmad, så ...

Annonce

... kommer hun ud senere og spiser.

Hun har en lillesøster på 5 år snart og en lillesøster på 2 måneder og der er konstant konkurrence fra L.s side mod lillesøsteren på snart 5 år. L. har fået rigtig meget opmærksomhed som baby og som barn, men det er som om det ikke er nok??

Hvad gør man??

Men så har vi også opdaget, at der er noget med maden, for hvis L. er ved at blive sulten bliver hun så aggressiv, at du ikke tør være i nærheden af hende. Hun smækker med dørene og slår og skriger, men hvis hun bare får et stykke knækbrød og noget mad kan hun blive en engel lige pludselig, så derfor kan vi ikke finde ud af om hun bruger maden for at få opmærksomhed eller om L. reelt er sulten??

Jeg vil jo ikke have at mit barn skal sulte, men samtidig vill jeg gerne sætte en grænse!

Kan du hjælpe mig??

Mange hilsner
Sarah

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

8. januar 2024 | Opdragelse | 6 år, 8 mdr.

Dårlig opførsel og drillerier

Hej Helen. Tak for dine tidligere gode svar til storebror der i dag er 15...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.