Brev:
Storebror er hård ved nyfødt lillebror
5. april 2014
Alder:
2 år, 4 mdr.
Storebror er hård ved nyfødt lillebror
Hej Helen,
Jeg skriver til dig i håb om at få at vide at alt er helt normalt vedr min store drengs opførsel overfor sin nyfødte lillebror på 3 uger.
Lige da jeg havde født skrev jeg til dig at storebror Victor afviste mig. Det vendte heldigvis hurtigt igen.
Men i denne uge har Victor forandret sig overfor lillebror Loui. Han bider ham, kaster puder på ham, forleden da Loui lå og sov i sin kravlegård og jeg gik på toilettet, hørte jeg ham pludselig skrige! Jeg skynder mig derind og jeg ser Victor stå ved siden af kravlegården og slå ham voldsomt oveni hovedet med et legetøjs sværd lavet af skumgummi. Jeg bliver så forskrækket over at se det, at jeg råber at det må man ihvertfald ikke og at det gør ondt på Loui. Victor siger "det sjovt" og griner. Og det samme sker når han finder på at bide ham eller kaste puder i hovedet på ham - "det sjovt" sir han og griner stort.
Jeg synes ikke vi gør noget for at udelukke Victor, han får stadig meget opmærksomhed fra os begge, dog kan jeg mærke at morgenerne er lidt mere pressede nu fordi jeg er alene med dem der. Og der skal Loui jo også ha mad, skiftes, ligges til at sove igen osv.
Loui har grædt lidt ekstra den sidste uge, vores egen SP mener det evt er et udviklingsspring. Han har fået zoneterapi da vi til at starte med troede det var maven der bøvlede. Måske Victor mærker at vi er en smule trætte pga loui's ekstra brug for os lige nu? Men stadig synes jeg ikke vi glemmer Victor. Vi er gode til at gøre ting med ham hver for sig så han også slipper lidt væk fra lillebror en gang i mellem.
Men hvorfor synes han det er sjovt at bide og slå sin lillebror? Han kysser og krammer ham stadig og virker ikke til at være sur eller jaloux.
Hilsen mor til 2.