Brev:
Genert dreng
9. januar 2014
Alder:
23 mdr.
Genert dreng
Hej igen Helen:)
Håber du vil svare på alle mine spørgsmål, har sendt et par breve før det her.
Jeg skriver fordi jeg er så ked af, at min søn er genert :(
Jeg er selv genert, og det påvirker mig stadig. Vil ønske at han ikke bliver ved med at være det, vil ihvertfald gøre alt for at han ikke bliver.
Han vil kun snakke med folk han kender rigtig godt faktisk mor, far, mormor morfar og onkel, eller andre børn. Hvis vi er steder hænger han på mig og putter hovedt ind til mig, fingerne i munden, og venter faktisk bare på at vi skal hjem. Hvis der er andre børn er det lidt bedre, så tør han op og vil lege, men hvis en voksen snakker til han kigger han ned i jorden. Eller gemmer sig bag ved mig. Alle siger han er stille, og ikke siger noget. Men derhjemme er der bare gang i ham. Han er altid glad, i vuggestuen leger han bare og er glad derhenne. Han virker ikke til at være så genert derhenne. Men når jeg aflevere ham om morgnen, vil han ikke vinke eller sige farvel, han har bare travlt med sin morgenmad.
Hvordan hjælper vi ham bedst med hans generthed?
Og hvordan får jeg han til at vil sige farvel til mig i vuggestuen.
Med venlig hilsen
Mor til dreng på 2