Genert dreng

9. januar 2014

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Genert dreng

Hej igen Helen:)

Håber du vil svare på alle mine spørgsmål, har sendt et par breve før det her.

Jeg skriver fordi jeg er så ked af, at min søn er genert :(
Jeg er selv genert, og det påvirker mig stadig. Vil ønske at han ikke bliver ved med at være det, vil ihvertfald gøre alt for at han ikke bliver.

Han vil kun snakke med folk han kender rigtig godt faktisk mor, far, mormor morfar og onkel, eller andre børn. Hvis vi er steder hænger han på mig og putter hovedt ind til mig, fingerne i munden, og venter faktisk bare på at vi skal hjem. Hvis der er andre børn er det lidt ...

Annonce

... bedre, så tør han op og vil lege, men hvis en voksen snakker til han kigger han ned i jorden. Eller gemmer sig bag ved mig. Alle siger han er stille, og ikke siger noget. Men derhjemme er der bare gang i ham. Han er altid glad, i vuggestuen leger han bare og er glad derhenne. Han virker ikke til at være så genert derhenne. Men når jeg aflevere ham om morgnen, vil han ikke vinke eller sige farvel, han har bare travlt med sin morgenmad.

Hvordan hjælper vi ham bedst med hans generthed?
Og hvordan får jeg han til at vil sige farvel til mig i vuggestuen.

Med venlig hilsen
Mor til dreng på 2

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin