Brev:
Vred 3 årig
16. september 2013
Alder:
3 år, 3 mdr.
Vred 3 årig
Hej Helen.
Jeg har endnu engang brug for din hjælp!!!
Det drejer sig om min datter Sallie på 3 år. Hun er i en periode lige nu, hvor hun virker enormt vred. På os forældre og især far. Hun slår os og skælder ud, dvs. råber og hyler af os.... Og vil overhovedet ikke have noget med far at gøre. Hun siger f.eks. "Far, du må ikke se Pippi med mig" eller "Jeg vil ikke have dig, far". Det er svært for os alle.... Og især når det kun er mor der kan bruges til trøst, putning osv.
Vi har forsøgt at ændre putte ritualerne herhjemme, men er nu faldet tilbage i en VIRKELIG dårlig vane: nemlig at hun skal sidde ved os og falde i søvn i stolen på værelset, for derefter at blive lagt i seng. Det virker som om hun umuligt kan finde den fornødne ro, til at falde i søvn af sig selv, hvilket vi VIRKELIG trænger til!
Vi er ved at være tilpas pressede og det går ud over hele vores eftermiddag, når vi skal konfliktløse, drage omsorg, forklare, opdrage osv. For så til sidst at bøvle med putningen i 1 time, inden der endelig er ro!
Vi har kort talt om at lave en "time-out" stol til hende, når hun slår eller ikke hører når hun f.eks. ikke må hoppe i sofaen. Hvad tænker du om det?
Vi er selvfølgelig opmærksomme på det kan hænge sammen med opstart i børnehaven, men vi er ved at være fyldt godt og grundigt op. Og især mor har en tendens til at tage det på sig og hele tiden overveje og analysere hvordan vi nu får dette lille menneske til at trives allerbedst.
Vi ser frem til at høre fra dig!