Vred 3 årig

16. september 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Vred 3 årig

Hej Helen.

Jeg har endnu engang brug for din hjælp!!!

Det drejer sig om min datter Sallie på 3 år. Hun er i en periode lige nu, hvor hun virker enormt vred. På os forældre og især far. Hun slår os og skælder ud, dvs. råber og hyler af os.... Og vil overhovedet ikke have noget med far at gøre. Hun siger f.eks. "Far, du må ikke se Pippi med mig" eller "Jeg vil ikke have dig, far". Det er svært for os alle.... Og især når det kun er mor der kan bruges til trøst, putning osv.

Vi har forsøgt at ændre putte ritualerne herhjemme, men er nu faldet tilbage i en VIRKELIG dårlig vane: nemlig at hun skal sidde ved os og falde i søvn i stolen på værelset, for derefter at blive lagt i seng. Det virker som om hun umuligt kan finde den fornødne ro, ...

Annonce

... til at falde i søvn af sig selv, hvilket vi VIRKELIG trænger til!

Vi er ved at være tilpas pressede og det går ud over hele vores eftermiddag, når vi skal konfliktløse, drage omsorg, forklare, opdrage osv. For så til sidst at bøvle med putningen i 1 time, inden der endelig er ro!

Vi har kort talt om at lave en "time-out" stol til hende, når hun slår eller ikke hører når hun f.eks. ikke må hoppe i sofaen. Hvad tænker du om det?

Vi er selvfølgelig opmærksomme på det kan hænge sammen med opstart i børnehaven, men vi er ved at være fyldt godt og grundigt op. Og især mor har en tendens til at tage det på sig og hele tiden overveje og analysere hvordan vi nu får dette lille menneske til at trives allerbedst.

Vi ser frem til at høre fra dig!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder