Brev:
Slår ud efter mor
6. juni 2013
Alder:
2 år
Slår ud efter mor
Hej Helen
Har siden jeg fik min søn ofte læst med på dine svar til andre. Nu er det så blevet min tur til at bede dig om hjælp.
Det drejer sig om min søn på 2 år. Min kæreste og jeg har ham og min kæreste har 2 ældre børn på 19 & 13 år.
Min søn er den kærligste lille fyr, men også MEGET bestemt. Han ved hvad han vil og sådan har det altid været. Jeg er den der tager mig mest af ham. Min kæreste putter ham max 1 gang om ugen. Alle praktiske ting med vores søn er mit ansvar, samt de 6-7 dage om ugen der skal puttes, når han skal bades etc. Arbejder kun 3 dage om ugen. Så vi er rigtig meget sammen :) Jeg elsker ham ubeskriveligt højt.
Desværre er han begyndt, når han bliver sur eller ked af det at slå ud efter mig, prøve at bide mig, nive mig osv. Igår aftes blev han så irriteret over at skulle i seng at han slog mig med hans legetøjsplastikdyr i hovedet. Jeg begyndte at græde. Af chok og skam! Så bliver han helt stille og efter et par minutter prøver han så at snakke til mig! Tidligere på dagen var han blevet så irriteret over at vi skulle ind i bilen efter en lang dejlig tur med klapvognen, at han nev mig meget hårdt i kinden. Så hårdt at jeg faktisk har fået et sår! Han græder imens han niver mig. Da han endelig giver slip siger jeg, at jeg ikke vil have at han gør sådan noget, men at han skal ae mor istedet!
Han gør aldrig nogle af disse ting ved hans far -eller andre. Kun mig. Jeg er så ked af det og skammer mig også. For er det min skyld at han er sådan. Hvordan kan jeg hjælpe ham med at stoppe det.
Med venlig hilsen
En fortvivlet mor