Slår ud efter mor

6. juni 2013

Kategori:
Alder:
2 år

Slår ud efter mor

Hej Helen

Har siden jeg fik min søn ofte læst med på dine svar til andre. Nu er det så blevet min tur til at bede dig om hjælp.

Det drejer sig om min søn på 2 år. Min kæreste og jeg har ham og min kæreste har 2 ældre børn på 19 & 13 år.

Min søn er den kærligste lille fyr, men også MEGET bestemt. Han ved hvad han vil og sådan har det altid været. Jeg er den der tager mig mest af ham. Min kæreste putter ham max 1 gang om ugen. Alle praktiske ting med vores søn er mit ansvar, samt de 6-7 dage om ugen der skal puttes, når han skal bades etc. Arbejder kun 3 dage om ugen. Så vi er rigtig meget sammen :) Jeg elsker ham ubeskriveligt højt.

Desværre er han begyndt, når han bliver sur eller ked af det at slå ud efter mig, prøve at bide mig, nive mig osv. Igår aftes blev han så ...

Annonce

... irriteret over at skulle i seng at han slog mig med hans legetøjsplastikdyr i hovedet. Jeg begyndte at græde. Af chok og skam! Så bliver han helt stille og efter et par minutter prøver han så at snakke til mig! Tidligere på dagen var han blevet så irriteret over at vi skulle ind i bilen efter en lang dejlig tur med klapvognen, at han nev mig meget hårdt i kinden. Så hårdt at jeg faktisk har fået et sår! Han græder imens han niver mig. Da han endelig giver slip siger jeg, at jeg ikke vil have at han gør sådan noget, men at han skal ae mor istedet!

Han gør aldrig nogle af disse ting ved hans far -eller andre. Kun mig. Jeg er så ked af det og skammer mig også. For er det min skyld at han er sådan. Hvordan kan jeg hjælpe ham med at stoppe det.

Med venlig hilsen
En fortvivlet mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

det er vist på tide at jeg skriver og siger tusind, tusind tak for alle dine råd og vejledninger! Det er jo super dejligt at have en som dig at henvende sig til med alle de spørgsmål der kommer op i forbindelse med at være forældre. Det har været en fantastisk stor hjælp at læse dine svar, ikke kun til mig, men også til andre forældre.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skulle have gjort uden din brevkasse – bare muligheden for at kunne stille de 'dumme' spørgsmål, er utrolig beroligende, for ikke at nævne at se at der er andre der ude som pusler med de samme problemer som jeg gør.

Så tusind tak for din hjælp!

Bedste hilsner
Mor til pige på 5 måneder