Brev:
Meget hård ved hundehvalp
29. november 2012
Alder:
2 år, 5 mdr.
Meget hård ved hundehvalp
Hej Helen
Vi skriver til dig denne gang, fordi vi har fået en lille dejlig hundehvalp, nu 12 uger og da vi købte den var vi i den tro at det var en fantastisk gave for vores datter at vokse op med.
Det skal siges hun er vant til hunde, mine forældre har en lille hund på 6 år og elsker dyr, samt at vi har besøg den lille hundehvalp meget inden den kom hjem.
På trods af det, er vores datter meget hård ved hunden. Hun river den i håret og vil ikke give slip, hunden hyler helt vildt indtil vi endelig får flået hendes hånd fra hunden.
Hun kan finde på at sparke til den, slå ud efter den osv.
Jeg syntes vi er gode til at holde den begge under opsyn, og faktisk aldrig alene, men det sker på et split sekundet. Hun kan også være sød ved den.
Det er så hårdt at se på at lille hundehvalp får den behandling:-(
Min mor mente, at hvis vores datter rev hunden i håret skulle vi gøre det samme ved hende, er normalt ikke en teori jeg ville benytte mig af men har forsøgt med:
- lege det ind med en bamse (nusse hunden og være rolig)
- skælde vildt meget ud efter hun har revet den (gør jeg normalt heller ikke men efter flere gange det sker, bliver jeg ked af at se det på hunden) Osv
Har været meget obs på det og efter vores datter, det har muligvis haft modsatte effekt, og er begyndt at få vores datter til at give den små godbidder, på den måde så de får positive oplevelser.
Vi talte om her hjemme, hvis bare hunden kunne svare igen, men det gør den desværre ikke.
Kan du hjælpe med, hvad vi skal gøre for både vores datter og hundehvalp.
På forhånd tak