Meget hård ved hundehvalp

29. november 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Meget hård ved hundehvalp

Hej Helen

Vi skriver til dig denne gang, fordi vi har fået en lille dejlig hundehvalp, nu 12 uger og da vi købte den var vi i den tro at det var en fantastisk gave for vores datter at vokse op med.
Det skal siges hun er vant til hunde, mine forældre har en lille hund på 6 år og elsker dyr, samt at vi har besøg den lille hundehvalp meget inden den kom hjem.

På trods af det, er vores datter meget hård ved hunden. Hun river den i håret og vil ikke give slip, hunden hyler helt vildt indtil vi endelig får flået hendes hånd fra hunden.
Hun kan finde på at sparke til den, slå ud efter den osv.
Jeg syntes vi er gode til at holde den begge under opsyn, og faktisk aldrig alene, men det sker på et split sekundet. Hun kan også være sød ved den.

Det er så hårdt at se på at lille ...

Annonce

... hundehvalp får den behandling:-(

Min mor mente, at hvis vores datter rev hunden i håret skulle vi gøre det samme ved hende, er normalt ikke en teori jeg ville benytte mig af men har forsøgt med:

- lege det ind med en bamse (nusse hunden og være rolig)
- skælde vildt meget ud efter hun har revet den (gør jeg normalt heller ikke men efter flere gange det sker, bliver jeg ked af at se det på hunden) Osv

Har været meget obs på det og efter vores datter, det har muligvis haft modsatte effekt, og er begyndt at få vores datter til at give den små godbidder, på den måde så de får positive oplevelser.

Vi talte om her hjemme, hvis bare hunden kunne svare igen, men det gør den desværre ikke.

Kan du hjælpe med, hvad vi skal gøre for både vores datter og hundehvalp.

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.