Brev:
Pædagog slår?
11. oktober 2011
Alder:
3 år, 11 mdr.
Pædagog slår?
Kære Helen
Min søn fortalte mig for nogle dage siden at en pædagog fra børnehaven har slået ham. Umiddelbart tager jeg ikke sådan noget alvorligt, da det lyder som noget han finder på. Sagde blot til ham at det må hun ikke.
I går sagde han så ved aftensmaden at han vil have at jeg beder x om at lade være med at slå ham. Jeg spørger hvordan x har slået, så slår han sig selv på hovedet. Jeg spørger hvorfor hun slog ham og han svarer at det var fordi hun ville klippe hans hår. Det lyder umiddelbart som om de har været i gang med en leg og han så har opfattet det som at slå. Jeg valgte ikke at snakke med pædagogen om det. Men på vej hjem fra børnehaven i dag spørger han mig så hvorfor jeg ikke har sagt til x at hun skal lade være med at slå ham. Og nu ved jeg altså ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg synes det er svært at tale med en pædagog om sådan noget og faktisk spørge om hun har slået ham. Jeg tror sådan set ikke at hun har slået ham, men det virker som om der er sket noget som han synes er ubehageligt.
Hvordan synes du jeg skal tale med pædagogen om det uden at det virker som om jeg beskylder hende for at slå. Ift min søn synes jeg også det vil være forkert bare at lade som ingenting for han fortæller det jo tilsyneladende fordi han ved man ikke må slå og der er noget han har opfattet som at slå, selvom det måske ikke er det der er sket? eller hvad? Jeg kan ikke forestille mig at nogen pædagog kunne finde på at slå børnene, men er jeg så for godtroende?
Venlig hilsen