Flytning, start i børnehave, storebror

14. september 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Flytning, start i børnehave, storebror

Kære Helen

Nu nærmer tiden sig, hvor vi snart skal flytte til Danmark.
Oscar er startet skole igen i Frankrig her i september og skal gaa der indtil sidst i oktober, derefter haaber vi at faa plads i en børnehave til november i Danmark. Vi har besøgt to børnehaver, da vi var hjemme paa ferie i august, og vi glæder os meget til, at Oscar skal starte i en dansk børnehave. Det bliver meget anderledes for, det er et helt andet system, som jeg haaber, han vil falde til i. Kan du anbefale en bog om opstart i børnehave, som passer til hans alder?

Ligeledes skal vi flytte, dog i første omgang hos noget familie i en maaneds tid, da vores hus ikke er færdigt før december.

Udover dette er jeg ogsaa gravid igen, og Oscar skal være storebror sidst ...

Annonce

... i februar. Han vil gerne have en lillesøster, da han allerede har en lillebror i himlen, som han siger, det er meget rørende.

Jeg har egentlig ikke noget direkte spørgsmaal til dig Helen, men der sker mange ting, og der kommer til at ske mange ting det næste stykke tid fremover. Jeg skriver egentlig bare for at høre, om du kan raade os lidt til, hvordan vi bedst kan forberede Oscar paa alt det nye, der kommer i den nærmeste fremtid mht flytning af skole, flytning til andet land, men dog ikke i vores eget hjem med det samme, og samtidig foreberede ham til at blive storebror i forhold til hvad der skete sidste aar, hvad tænker han om det...og ligeledes os forældre, som jo selvfølgelig haaber, at alt gaar vel denne gang.

Kærlig hilsen

Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2