Brev:
Flytning, start i børnehave, storebror
14. september 2011
Alder:
3 år, 3 mdr.
Flytning, start i børnehave, storebror
Kære Helen
Nu nærmer tiden sig, hvor vi snart skal flytte til Danmark.
Oscar er startet skole igen i Frankrig her i september og skal gaa der indtil sidst i oktober, derefter haaber vi at faa plads i en børnehave til november i Danmark. Vi har besøgt to børnehaver, da vi var hjemme paa ferie i august, og vi glæder os meget til, at Oscar skal starte i en dansk børnehave. Det bliver meget anderledes for, det er et helt andet system, som jeg haaber, han vil falde til i. Kan du anbefale en bog om opstart i børnehave, som passer til hans alder?
Ligeledes skal vi flytte, dog i første omgang hos noget familie i en maaneds tid, da vores hus ikke er færdigt før december.
Udover dette er jeg ogsaa gravid igen, og Oscar skal være storebror sidst i februar. Han vil gerne have en lillesøster, da han allerede har en lillebror i himlen, som han siger, det er meget rørende.
Jeg har egentlig ikke noget direkte spørgsmaal til dig Helen, men der sker mange ting, og der kommer til at ske mange ting det næste stykke tid fremover. Jeg skriver egentlig bare for at høre, om du kan raade os lidt til, hvordan vi bedst kan forberede Oscar paa alt det nye, der kommer i den nærmeste fremtid mht flytning af skole, flytning til andet land, men dog ikke i vores eget hjem med det samme, og samtidig foreberede ham til at blive storebror i forhold til hvad der skete sidste aar, hvad tænker han om det...og ligeledes os forældre, som jo selvfølgelig haaber, at alt gaar vel denne gang.
Kærlig hilsen
Lotte