Brev:
Temperamentsfuldt barn
25. maj 2011
Alder:
15 mdr.
Temperamentsfuldt barn
Hej Helen
Nu er vores lille baby blevet til en lille fyr på 15 md. Han er glad, kærlig og har en del energi. Det er meget tydeligt at han nu gerne vil udforske verden, og at alting skal pilles ved og testes. Det er bare dejligt at følge hans udvikling og se hvor stor han bliver dag for dag. Han har dog også vist sig at have meget temperament.
Mit spøgsmål er hvordan kan jeg bedst takle en lille hidsigpop, der kan blive så vred at han kaster med ting og spænder hele kroppen af vrede allerede på den alder, når han ikke får sin villje. Hans temperament kan typisk ses, når han er træt eller utilpads.
Han er startet i vuggestuen for ca. en månedes tid. Det har været meget hårdt. Der har været meget gråd ved aflevering. Det var virkeligt hårdt for ham. Han er først nu begyndt at lade de andre pedadagoger komme tætter på ham. Og gråden ved aflevering er begyndt at går over hurtigere. Han har sovet dårligt lige siden han startede i vuggestue. Han vågner tit med skrig og gråd og er meget ked af og det sker hver time eller anden time hele natten.
Jeg tænker på, at det at han er startet i vuggestuen ligesom har fremhævet hans temperament. Han er tit træt eller utilpasd lige for tiden.
Jeg håber du kan hjælpe mig
Kærlig hilsen
Mor