Når de pædagogiske midler ikke virker

27. februar 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 4 mdr.

Når de pædagogiske midler ikke virker

Hej Helen.

Vores datter Isabella er virkelig blevet en håndfuld her for tiden.

Hun er utrolig fræk og flabet og slår os, mens hun griner.

Hun er også begynyndt at være grim mod lillebror og derfor kan vi ikke lade dem være sammen uden opsyn og så gør hun det alligevel.

Hun er snart 3,5 år og det går ellers godt med hende.

Men vi har prøvet alle de der ting som man skal. Du ved, de pædagogiske ting, og vi har også hævet stemmen, men det griner hun bare af og fortsætter.

Måske er hun for forkælet.... jeg ved det ikke.... men hun har forandret sig rigtigt meget og stemningen herhjemme er ikke særlig god, fordi hun simpelthen styrer alt.

Alt skal der kæmpes om. Selv ting som hun før i tiden allerede HAR kæmpet mod.

Hun er EKSTREM højrøstet. Jeg ved sgu ikke om hun får lov til for meget, men jeg synes altså vi er gode til at fortælle hende, hvad vi finder os i og hvad vi ikke gør.

At hun så gør det med fuldstændig overlæg (for det er tydeligt at se for enhver) kan virkelig sætte mit pis i kog, men jeg ...

Annonce

... sluger det.

Engangimellem bliver jeg vred og så sender jeg hende ind i stuen og så SKRIGER hun helt vanvittigt. Bagefter kommer hun hen til mig og får et knus og så er det ovre.

Det hjælper ikke en døjt at sige at det gør ondt når hun slår og at det gør man ikke. Det er hun bedøvende liugeglad med. OG med lillebror gør hun det bevidst når jeg siger hun skal passe på ham, fordi han ikke er så lille.

Så slår hun ham igen eller fortsætter.

Det er dog ikke SÅ voldsomt med ham, men hun kammer hurtigt over med ham og vi fortæller at han ikke kan holde til det samme som hende.

Han er bare SÅ glad for hende, så det er jo træls.

Der har ikke været nogen forandring andet end alt det vi har været igennem. Der er dog en forældre der er død op i børnehaven for 2 uger siden og hun har derefter været meget pylret overfor sin far, men det er gået over nu.

Detter her har foregået i snart 1 mdr.

Er hun forkælet???

Hun virker fuldstændig ligeglad med alt og alle. Lever bare i sin egen verden.

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"