Brev:
Når de pædagogiske midler ikke virker
27. februar 2011
Alder:
3 år, 4 mdr.
Når de pædagogiske midler ikke virker
Hej Helen.
Vores datter Isabella er virkelig blevet en håndfuld her for tiden.
Hun er utrolig fræk og flabet og slår os, mens hun griner.
Hun er også begynyndt at være grim mod lillebror og derfor kan vi ikke lade dem være sammen uden opsyn og så gør hun det alligevel.
Hun er snart 3,5 år og det går ellers godt med hende.
Men vi har prøvet alle de der ting som man skal. Du ved, de pædagogiske ting, og vi har også hævet stemmen, men det griner hun bare af og fortsætter.
Måske er hun for forkælet.... jeg ved det ikke.... men hun har forandret sig rigtigt meget og stemningen herhjemme er ikke særlig god, fordi hun simpelthen styrer alt.
Alt skal der kæmpes om. Selv ting som hun før i tiden allerede HAR kæmpet mod.
Hun er EKSTREM højrøstet. Jeg ved sgu ikke om hun får lov til for meget, men jeg synes altså vi er gode til at fortælle hende, hvad vi finder os i og hvad vi ikke gør.
At hun så gør det med fuldstændig overlæg (for det er tydeligt at se for enhver) kan virkelig sætte mit pis i kog, men jeg sluger det.
Engangimellem bliver jeg vred og så sender jeg hende ind i stuen og så SKRIGER hun helt vanvittigt. Bagefter kommer hun hen til mig og får et knus og så er det ovre.
Det hjælper ikke en døjt at sige at det gør ondt når hun slår og at det gør man ikke. Det er hun bedøvende liugeglad med. OG med lillebror gør hun det bevidst når jeg siger hun skal passe på ham, fordi han ikke er så lille.
Så slår hun ham igen eller fortsætter.
Det er dog ikke SÅ voldsomt med ham, men hun kammer hurtigt over med ham og vi fortæller at han ikke kan holde til det samme som hende.
Han er bare SÅ glad for hende, så det er jo træls.
Der har ikke været nogen forandring andet end alt det vi har været igennem. Der er dog en forældre der er død op i børnehaven for 2 uger siden og hun har derefter været meget pylret overfor sin far, men det er gået over nu.
Detter her har foregået i snart 1 mdr.
Er hun forkælet???
Hun virker fuldstændig ligeglad med alt og alle. Lever bare i sin egen verden.
Kærlig hilsen
Camilla