Storesøster - 3 år, 6 mdr.

3. januar 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Storesøster - 3 år, 6 mdr.

Hej Helen.

Godt nytår til dig!! Da jeg jo er gravid med termin 15. februar går jeg jo naturligvis rundt med en masse tanker, og da du jo er specialist på området, så håber jeg du kan sige lidt klogt til mig ;).....

Jeg tænker jo meget på vores datter på 3 1/2 og hvordan hun mon tackler det - hun siger hun glæder sig, men jeg er så bange for, at hun kommer til at føle sig tilsidesat, for hvordan klarer man at være mor til et spædbarn og stadig være på til leg og sjov med hende.... nu tænker jeg jo også på, at fødslen med hende var ekstremt langvarig og en rigtig dårlig oplevelse, og at hun bagefter havde kolik -- det behøver jo ikke være sådan igen, men hvis nu..... sååå kan jeg kun huske hvor drænet og totalt udmattet man var. Så ...

Annonce

... måske har du nogle råd til hvordan man bliver SUPER-moren, der kan klare det hele?? :-)

Jeg har jo sørget for, at familien vil hjælpe lidt når den lille kommer for det uheldige er, at vi for nylig er flyttet og hun derfor er startet op i børnehave, som hun trives i, meeen hun fik pludselig den ide, at hun kun ville være der MED en af os, så derfor er vi startet forfra med indkøring osv. efter aftale med pædagogerne, der sagde, at det var helt normalt, at man nogle gange måtte starte forfra. Så derfor så er vores pasningsmuligheder ikke helt perfekte endnu...

Det hele lyder måske lidt rodet, men måske du alligevel kan sige lidt om hvordan man gør for at være en god mor for både den lille ny og den lidt større ;.)

Kærlig hilsen
R

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.