Brev:
Storesøster - 3 år, 6 mdr.
3. januar 2011
Alder:
3 år, 6 mdr.
Storesøster - 3 år, 6 mdr.
Hej Helen.
Godt nytår til dig!! Da jeg jo er gravid med termin 15. februar går jeg jo naturligvis rundt med en masse tanker, og da du jo er specialist på området, så håber jeg du kan sige lidt klogt til mig ;).....
Jeg tænker jo meget på vores datter på 3 1/2 og hvordan hun mon tackler det - hun siger hun glæder sig, men jeg er så bange for, at hun kommer til at føle sig tilsidesat, for hvordan klarer man at være mor til et spædbarn og stadig være på til leg og sjov med hende.... nu tænker jeg jo også på, at fødslen med hende var ekstremt langvarig og en rigtig dårlig oplevelse, og at hun bagefter havde kolik -- det behøver jo ikke være sådan igen, men hvis nu..... sååå kan jeg kun huske hvor drænet og totalt udmattet man var. Så måske har du nogle råd til hvordan man bliver SUPER-moren, der kan klare det hele?? :-)
Jeg har jo sørget for, at familien vil hjælpe lidt når den lille kommer for det uheldige er, at vi for nylig er flyttet og hun derfor er startet op i børnehave, som hun trives i, meeen hun fik pludselig den ide, at hun kun ville være der MED en af os, så derfor er vi startet forfra med indkøring osv. efter aftale med pædagogerne, der sagde, at det var helt normalt, at man nogle gange måtte starte forfra. Så derfor så er vores pasningsmuligheder ikke helt perfekte endnu...
Det hele lyder måske lidt rodet, men måske du alligevel kan sige lidt om hvordan man gør for at være en god mor for både den lille ny og den lidt større ;.)
Kærlig hilsen
R