Brev:
Cirkus vid matbordet
2. januar 2011
Alder:
23 mdr.
Cirkus vid matbordet
Hej Helen,
Jag undrar hur jag ska få till en bra stämning runt matbordet. Mina tvillingpojkar är sen en tid tillbaka såå ofokuserade på maten de ska äta. De skrattar åt varandra och så ställer de sig upp på stolen. Det den ena gør føljer den andra med på så om en äter och den andra inte så slutar det med att ingen äter.
I ren desperation så gav jag dem var sin leksak att pyssla med och på det sättet lyckades jag få i dem lite mat. Nu har det dessvärre blivit till en rutin så de pekar och säger att de vill ha en traktor till exeple. Om jag inte ger dem det så skriker de och så blir det ingen matro ialfall. Jag vet inte hur jag ska ta mig ur det här och vad jag ska gøra før att få dem att sitta still på stolen och äta deras mat. Kan du hjälpa mig?
Många tack !!!