Spiderman

8. oktober 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 11 mdr.

Spiderman

Hej Helen

Denne gang drejer det sig om storebror, som bliver 4 år til november. Han går i børnehaven og er rigtig glad for det. Han er også glad for Spiderman, Ben10 og alle de andre tegnefilms-figurer. Han prøver at være ligesom dem, slå, sparke osv.. Men hvordan skal vi tackle det, for nogle gange bliver det for voldeligt? Nogle gange begynder han også at lege sådan med lillebror.

Vi har forbudt ham i at se de tegnefilm, men jeg synes ikke at det hjælper. Og et eller anden sted så er det også synd at forbyde ham det, for alle de andre drenge i børnehaven leger også, klæder sig ud som Spiderman osv.

Min mand og jeg er lidt uenig der. Jeg mener at han skal have lov til at lege og så må vi stoppe ham når det går for vildt. Min mand han synes, at vi skal forbyde alle de ...

Annonce

... tegnefilm, tøj, legetøj osv. For når vi ikke er der kender han ikke grænsen når han skal stoppe og så få han nok en på næsen :) Men så lærer han jo vel også det på den måde :))

Og et spørgsmå mere :) Vores søn er begyndt at svare os igen, "opdrage lillebror" osv. Og det hører nok alderen til. Hvor meget skal vi gøre ud af det? Jeg siger til ham pænt at jeg ikke vil har det og så holder han også op, siger undskyld osv. Og kort efter sker det igen.. Men han prøver vel grænser af, og på et tidspunkt lærer han hvad der er iorden. Men min mand mener, at han bare blive en uopdragen dreng der bare svare igen også når han bliver 10 år :)

Ja, du kan nok høre at vi er lidt uenig i opdragelsen. Jeg er nok den bløde type og min mand er mere inde for skammekrogen.

Håber du kan hjælpe lidt her :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder