Brev:
Spiderman
8. oktober 2010
Alder:
3 år, 11 mdr.
Spiderman
Hej Helen
Denne gang drejer det sig om storebror, som bliver 4 år til november. Han går i børnehaven og er rigtig glad for det. Han er også glad for Spiderman, Ben10 og alle de andre tegnefilms-figurer. Han prøver at være ligesom dem, slå, sparke osv.. Men hvordan skal vi tackle det, for nogle gange bliver det for voldeligt? Nogle gange begynder han også at lege sådan med lillebror.
Vi har forbudt ham i at se de tegnefilm, men jeg synes ikke at det hjælper. Og et eller anden sted så er det også synd at forbyde ham det, for alle de andre drenge i børnehaven leger også, klæder sig ud som Spiderman osv.
Min mand og jeg er lidt uenig der. Jeg mener at han skal have lov til at lege og så må vi stoppe ham når det går for vildt. Min mand han synes, at vi skal forbyde alle de tegnefilm, tøj, legetøj osv. For når vi ikke er der kender han ikke grænsen når han skal stoppe og så få han nok en på næsen :) Men så lærer han jo vel også det på den måde :))
Og et spørgsmå mere :) Vores søn er begyndt at svare os igen, "opdrage lillebror" osv. Og det hører nok alderen til. Hvor meget skal vi gøre ud af det? Jeg siger til ham pænt at jeg ikke vil har det og så holder han også op, siger undskyld osv. Og kort efter sker det igen.. Men han prøver vel grænser af, og på et tidspunkt lærer han hvad der er iorden. Men min mand mener, at han bare blive en uopdragen dreng der bare svare igen også når han bliver 10 år :)
Ja, du kan nok høre at vi er lidt uenig i opdragelsen. Jeg er nok den bløde type og min mand er mere inde for skammekrogen.
Håber du kan hjælpe lidt her :)