Brev:
Græder over ingenting
8. september 2010
Alder:
3 år, 6 mdr.
Græder over ingenting
Hej igen
Vores søn græder over ingenting. Det kan være alt fra at falde, støde på en lille ting, ikke få sin vilje osv osv. Nogle gange er det "bare" lidt piveri, men som regel er det gråd/hyleri.
Vi har prøvet at forklare ham mange gange, at man ikke skal græde/pive/hyle over små ting, hvis det ikke gør ondt og sådan, men han bliver alligevel ved. Det er kun sådan, når vi er i nærheden, for i børnehaven gør han det ikke.
Vi prøver så vidt muligt at lave ting med ham, se og høre ham, anerkende ham, så han ved, vi er der, så det ikke bare bliver dårlig opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed..
Håber, du har nogle gode råd?
Hilsen de rådvilde..