Trodsalder? - 2 år, 2 mdr.

4. juni 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Trodsalder? - 2 år, 2 mdr.

Hej Helen.

Først mange tak for et godt og brugbart svar/råd mht. at vores barn skulle holde med at få en sutteflaske til natten. Det gik meget nemmere end forventet, til vores held da vi havde smidt alle flasker ud på en gang (og vist vores søn det).

Men men.. nu slåes vi en del med at han let bliver hidsig. Dette har ikke tidligere været tilfælde. Det er når han skal skiftes, sidde i barne/klapvogn, på indkøb og ellers hvis vi ikke lige svare ham.
Jeg skriver, da det især sidst på dagen tager hårdt på os alle at han får de "udbrud".

Vi forsøger generelt ikke at give os, da vi begge mener at det ikke kan være ...

Annonce

... sundt/rigtigt at han skal "styrer" på den måde.
Han er 2 år (enebarn), og jeg tænker om det kan skyldes at vi begge "går" hjemme og han hermed har fået/får (for) meget opmærksomhed?

Har du råd til hvorledes at man f.eks håndtere en situation, hvor han ikke vil sidde i klapvognen og vi er et pænt stykke hjemmefra. Jeg har et par gange været nød til at være konsekvens, og med fast greb sætte ham i den mens han skreg. Han er da faldt til ro, men jeg bryder mig absolut ikke om at skulle placere ham med tvang. Inden har jeg forsøgt med tale, mad, osv.

Eller, er den opførelse det man kalder trodsalderen?

Venlige hilsner
Nonos mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder