Brev:
Trodsalder? - 2 år, 2 mdr.
4. juni 2010
Alder:
2 år, 2 mdr.
Trodsalder? - 2 år, 2 mdr.
Hej Helen.
Først mange tak for et godt og brugbart svar/råd mht. at vores barn skulle holde med at få en sutteflaske til natten. Det gik meget nemmere end forventet, til vores held da vi havde smidt alle flasker ud på en gang (og vist vores søn det).
Men men.. nu slåes vi en del med at han let bliver hidsig. Dette har ikke tidligere været tilfælde. Det er når han skal skiftes, sidde i barne/klapvogn, på indkøb og ellers hvis vi ikke lige svare ham.
Jeg skriver, da det især sidst på dagen tager hårdt på os alle at han får de "udbrud".
Vi forsøger generelt ikke at give os, da vi begge mener at det ikke kan være sundt/rigtigt at han skal "styrer" på den måde.
Han er 2 år (enebarn), og jeg tænker om det kan skyldes at vi begge "går" hjemme og han hermed har fået/får (for) meget opmærksomhed?
Har du råd til hvorledes at man f.eks håndtere en situation, hvor han ikke vil sidde i klapvognen og vi er et pænt stykke hjemmefra. Jeg har et par gange været nød til at være konsekvens, og med fast greb sætte ham i den mens han skreg. Han er da faldt til ro, men jeg bryder mig absolut ikke om at skulle placere ham med tvang. Inden har jeg forsøgt med tale, mad, osv.
Eller, er den opførelse det man kalder trodsalderen?
Venlige hilsner
Nonos mor.