Brev:
Godt råd angående legeplads med træt datter
10. maj 2010
Alder:
3 år, 9 mdr.
Godt råd angående legeplads med træt datter
Hej Helen
Jeg har brug for et godt råd angående min datter, der fylder 4 år til august. Hun er vild med at komme på legepladsen, når vi kommer hjem fra børnehaven. Og det er dejligt at se, men...
Jeg synes ikke hun er stor nok til at gå på legepladsen alene. Legepladsen er en del af vores andelsboligforening, men man skal krydse en mindre parkeringsplads, der er åbent ud til en større vej og jeg kan ikke se hele legepladsen fra vores altan.
Det betyder jo så at forældrene tilbringer en del tid på legepladsen med hende, hvilket også er hyggeligt nok, men der skal også laves aftensmad og der er en ny lillesøster på 1 måned, som også skal ses til.
Summersummarum vores dejlige datter er allerede træt efter en dag i børnehave og hver dag prøver vi at sige: "Vi kan gå på legepladsen i 1 time, så skal mor op og lave mad." Når tiden er gået bliver hun hysterisk og råber af mig og/eller stikker af fra mig. Jeg prøver at sige til hende at jeg godt kan forstå at det er ærgeligt og at jeg godt kan se at hun har det sjovt, men vi skal også have aftensmad mv. Det preller fuldstændig af. Min mand ender med at bære hende op, når han er ude med hende, men det holder jo ikke i længden og jeg kan ikke bære hende efter kejsersnit.
Hun er bare træt og jeg tror ikke hun overhovedet kan overskue situationen. Det er så ærgeligt med kæmpe drama, når der er få timer til hun skal i seng og det kunne være rart at kunne nyde tiden lidt.
Hvordan takler vi det bedst? Jeg vil gerne bakke op om at hun kommer ud at lege, men det er svært at få til at hænge sammen - især hvis jeg er alene med begge børn.
Mange hilsener
Mor til to