Brev:
Hvordan skåner vi hende bedst muligt?
25. marts 2010
Alder:
11 mdr.
Hvordan skåner vi hende bedst muligt?
Kære Helen.
Som du ved har Alfred altid haft et meget voldsomt temperament. Så nu får vi hjælp; vi er kommet på et kursus der hedder "De utrolige år" hvor far og jeg skal lære at hjælpe Alfred med at styre sit temperament.
Vi er lige startet og det var været rigtig rigtig hårdt da vi føler at han opførsel er blevet værre (Han har fået mig til at bryde grædende sammen et par gange). Men på kurset siger de at de har hørt det før ; at det lige skal blive værre før det vender og bliver bedre.
Vi kan se at skrig og skrål påvirker Josefine og det har de også bemærket i dagplejen. De sidste 14 dage har hun grædt utroligt meget og de ved ikke hvad de skal gøre.
Når Alfred får et "flip" så plejer vi at gøre sådan at den ene af os tager sig af ham mens den anden går ind i et andet rum med Josefine for at skåne hende mest muligt. I tirsdag var jeg alene med børnene om morgenen da Alfred flippede ud og der var meget skrig og gråd. Da han var faldet ned og afleveret i børnehaven beholdte jeg Josefine hjemme og jeg kunne se hvor glad hun blev. Hun smilede og fjollede. Men nu slutter min barsel og så kan jeg ikke bare holde hende hjemme.
Men er det rigtigt at gå ind i et andet rum med hende og hvordan skåner vi hende meste muligt?. Alfred bliver selv utrolig ked af det når han har de flip og han elsker Josefine overalt på jorden (Hun er meget højere på listen end mor og far). Så han hader når hun græder. Han siger selv at han er en dum storebror når han har været hidsig og hun er begyndt at græde.
Hilsen
os