Brev:
Opdragelse - omklamrende
13. januar 2010
Alder:
15 mdr.
Opdragelse - omklamrende
Hej igen Helen.
Tak for dit svar med ang. vækst og kost til min lille fyr. jeg prøver det af og synes det med grønsags juice og smooties er rigtig godt.
Jeg har nu et spørgsmål om opdragelse.
Min dreng er blevet utrolig omklamrende her på det sidste. jeg ved det kommer i perioder bla. når der sker " spring" i den mentale udvikling.
Mit spørgsmål er: Skal man bare lade dem hænge om benet i den periode eller skal man træne dem i at kunne lege selv når man rydder op fx. ved at blive ved at sætte barnet tilbage og sige mor rydder op de næste 5 minutter, med resultatet at det er endnu mere skrig og skrål og han bliver ved med at kravle over og tager fat i benet?
Den omklamrende periode passer næsten altid med de mentale spring står i " vidunderlige uger". Indimellem har han også perioder hvor han slet ikke har brug for den samme kontakt og godt kan klare jeg er mere end en meter væk.
Min mand og jeg diskutere det ofte og vi er lidt uenige. Han mener han skal have lov at sidde og så må han bare hyle og jeg tænker mere på at give ham den nødvendige støtte hvis han har det ekstra svært i en periode, Men selvfølgelig vil jeg ikke have han skal køre om hjørner med mig og blive " et skødebarn" hvis du forstår som ikke kan klare sig uden mor i nærheden...
Kan du give et råd om det??
På forhånd tak for svar..
i