Opdragelse - omklamrende

13. januar 2010

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Opdragelse - omklamrende

Hej igen Helen.

Tak for dit svar med ang. vækst og kost til min lille fyr. jeg prøver det af og synes det med grønsags juice og smooties er rigtig godt.

Jeg har nu et spørgsmål om opdragelse.

Min dreng er blevet utrolig omklamrende her på det sidste. jeg ved det kommer i perioder bla. når der sker " spring" i den mentale udvikling.

Mit spørgsmål er: Skal man bare lade dem hænge om benet i den periode eller skal man træne dem i at kunne lege selv når man rydder op fx. ved at blive ved at sætte barnet tilbage og sige mor rydder op de næste 5 minutter, med resultatet at det er endnu mere skrig og skrål og han bliver ved med at kravle over og tager fat i ...

Annonce

... benet?

Den omklamrende periode passer næsten altid med de mentale spring står i " vidunderlige uger". Indimellem har han også perioder hvor han slet ikke har brug for den samme kontakt og godt kan klare jeg er mere end en meter væk.

Min mand og jeg diskutere det ofte og vi er lidt uenige. Han mener han skal have lov at sidde og så må han bare hyle og jeg tænker mere på at give ham den nødvendige støtte hvis han har det ekstra svært i en periode, Men selvfølgelig vil jeg ikke have han skal køre om hjørner med mig og blive " et skødebarn" hvis du forstår som ikke kan klare sig uden mor i nærheden...

Kan du give et råd om det??

På forhånd tak for svar..

i

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor