Brev:
Grænsesøgende
13. januar 2009
Alder:
15 mdr.
Grænsesøgende
Hej.
Jeg skiver, da jeg mangler nogle råd i forbindelse med opdragelse af min 15 måneder gamle søn ...
Han er i en alder med megen grænseafprøvning, og jeg synes efterhånden, det er fra morgen til aften, jeg må blive gal, igennem grædeture med ham af hysteri og det er så hårdt for både ham og jeg.
Eksempler på nogle af situationerne..
Han ignorerer når jeg beder ham om noget, smider alt på gulvet og vil ikke samle det op, tager slik og chips ud af skabet, selvom jeg har sagt nej flere gange, vil have sko på inde og nægter at tage dem af, kalder mig diverse "grimme" ord, når han så bliver vred....
Vi har også mange dejlige stunder sammen, men det sidste stykke tid, føler jeg der er for mange af de andre...???!!!
Hvor hård el. konsekvent skal jeg være? Hvor meget forklaring forstår han?
Er skamme-krog helt banlyst el. hvad er alternativet, når det går helt over grænsen..
En anden ting er, at min mand er mindre grænsesættende over for ham, og derfor skriger han på sin far så snart, jeg "skælder ud". Det får mig også til at føle, jeg er den "skrappe mor".(grim følelse).
Jeg har prøvet at være lige så eftergiven, men føler bare det går over gevind. Jeg vil heller ikke have, min søn bliver en dreng andre tænker om: åhh nej, ikke besøg af ham. Han hopper i sofaen og smider mad osv. på gulvet..
Forstår du..
Mange tak
Majbrit