Stritører og hidsigt temperament

12. januar 2009

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Stritører og hidsigt temperament

Hej Helen, det er ved at være længe siden, så et forsinket godt nytår til dig:)

Alt er i den skønneste orden herhjemme, lige bortset fra, at Aliah i dén grad prøver grænser af i øjeblikket. Jeg vil bare lige høre dit bud på, hvad man stiller op når poden smider sig på gulvet i Glostrup Storcenter og skriger som en vanvittig, når tingene ikke går som hun synes de skal (er det i øvrigt ikke lidt tidligt vi skal slås med det??)

Jeg synes selv vi gør det rigtig godt mht ikke at hidse os op og vi prøver, at forklare hende, hvorfor hun SKAL gøre nogle ting og ikke MÅ gøre nogle andre, men det er f***** svært at opretholde tålmodigheden somme tider. ...

Annonce

... Jeg ved godt det ikke kan være anderledes i en periode, men måske du har nogle råd til hvordan man kan gøre det lidt lettere både for hende og os...?

Derudover; hun har altid haft lidt strittende ører, men det er efterhånden blevet værre og forleden talte faren og jeg om, hvordan de mon ser ud når hun starter i skole, bli´r voksen o.s.v.

Hvor almindeligt er det egentlig at få rettet ørerne? Og hvor slemt skal det være før man begynder at overveje det seriøst? Jeg har også fundet nogle sider på nettet hvor de skriver det kan gøres uden kirurgisk indgreb, men er det en metode du kender noget til?

Håber du kan hjælpe os.

Venlig hilsen
Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder