Brev:
Slår sin lillebror
14. august 2008
Alder:
22 mdr.
Slår sin lillebror
Hej Helen,
For tre måneder siden fik jeg mit andet barn… livet er godt, men ikke helt uden problemer.
Min ældste soen Felix er nu 22 måneder, enormt glad og fungere generelt godt. Han går i vuggestue tre dage om ugen. Da Callum blev født ignorerede Felix ham mest. Far var hjemme i de første to uger, så Felix fik masser af opmærksomhed. Da far to tilbage på arbejde begyndte amningen at blive lidt af en udfordring. Først gjorde Felix alle de ting han ikke må for at fange min opmærksomhed. Han kravlede på møblerne, tegnede på vægen osv. Jeg forsøgte at inkludere Felix ved at læse en bog eller lege med lego, problemet var bare at Felix var alt for voldsom, så det kunne ikke lade sig gøre.
Nu er Felix begyndt at slå Callum, når jeg ammer. Først slog han ikke hårdt, så jeg sagde bare ’nej, det gøre man ikke’, tog hans hånd og viste ham et alternativ ’ae ae Callum’. Nu slår Felix hårdt og det gør ondt på Callum. Det går selvfølgelig ikke, så jeg bliver sur, siger at det må han ikke og løfter ham væk fra Callum....... dog virker dette ikke. Hvad er det bedste at gøre i denne situation? Jeg vil lige sige, at Felix er glad for sin lillebror og giver ham mange kys og knus.
Jeg ser frem til at høre dine ideer.
Med venlig hilsen,
Pernille