Slår sin lillebror

14. august 2008

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Slår sin lillebror

Hej Helen,

For tre måneder siden fik jeg mit andet barn… livet er godt, men ikke helt uden problemer.

Min ældste soen Felix er nu 22 måneder, enormt glad og fungere generelt godt. Han går i vuggestue tre dage om ugen. Da Callum blev født ignorerede Felix ham mest. Far var hjemme i de første to uger, så Felix fik masser af opmærksomhed. Da far to tilbage på arbejde begyndte amningen at blive lidt af en udfordring. Først gjorde Felix alle de ting han ikke må for at fange min opmærksomhed. Han kravlede på møblerne, tegnede på vægen osv. Jeg forsøgte at inkludere Felix ved at læse en bog eller lege med lego, problemet ...

Annonce

... var bare at Felix var alt for voldsom, så det kunne ikke lade sig gøre.

Nu er Felix begyndt at slå Callum, når jeg ammer. Først slog han ikke hårdt, så jeg sagde bare ’nej, det gøre man ikke’, tog hans hånd og viste ham et alternativ ’ae ae Callum’. Nu slår Felix hårdt og det gør ondt på Callum. Det går selvfølgelig ikke, så jeg bliver sur, siger at det må han ikke og løfter ham væk fra Callum....... dog virker dette ikke. Hvad er det bedste at gøre i denne situation? Jeg vil lige sige, at Felix er glad for sin lillebror og giver ham mange kys og knus.

Jeg ser frem til at høre dine ideer.
Med venlig hilsen,

Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"