Brev:
Vil gerne være gravide
20. august 2007
Alder:
0 mdr.
Vil gerne være gravide
Hej Helen
Min kæreste og jeg (begge 25 år) besluttede tidligere på året at vi meget gerne ville være 3 istedet for to, så vi stoppede med p-pillerne for snart 6 måneder siden. :0)
Det er desværre ikke lykkedes for os at blive gravide endnu, og vi har derfor for 14 dage siden købt ægløsningstest, som vi ville bruge efter min næste mens.
Mit spørgsmål er lidt indviklet, men jeg prøver at forklare så godt som muligt:
Nu er det sådan at jeg desværre ikke har haft en regelmæssig cyklus (1. = 29 dage, 2. = 31 dage, 3. = 31 dage, 4. = 27 dage 5. = 35 dage) så jeg ved ikke helt, hvornår jeg skal starte med testen? Og kan det skyldes noget bestemt at den ikke er regelmæssig?
Vi er/var begge rygere, jeg stoppede for en uge siden og fortsætter selvfølgelig med at være røgfri, da det jo er bedst for barnet og selvfølgelig også mig selv! :0) (Kæresten har skåret meget ned og ønsker også at stoppe)
Dag 28 i denne cyklus fik jeg menustrationssmerter, som jeg ellers ikke har haft siden jeg stoppede med pillerne, men ingen mens! Smerterne fortsatte i 5 dage, dag 31 i min cyklus fik jeg så et par dråber mørk udflåd, men ikke blod. Samtidig begyndte jeg at få spændinger i venstre bryst og en meget følsom brystvorte, og både min kæreste og jeg syntes at mine bryster er blevet større, (måske ønsketænkning. :0)) Dag 34 blev vi så enige om at tage en graviditets test, men den var desværre negativ!
Syntes alt det her er noget forvirrende, og det blev endnu mere forvirrende da jeg så i morges (dag 35) lige pludselig fik mens!
Kan mit rygestop have gjort at mine hormoner er blevet helt forvirret? eller hva?
Håber du vil svare på mit lidt indviklede spørgsmål!
Med venlig hilsen Trunte.