Brev:
Rengøring af flasker - 5 mdr.
21. juli 2008
Alder:
5 mdr.
Rengøring af flasker - 5 mdr.
Kære Helen.
Vi er begyndt med vælling nu, så vi er storforbrugere af flasker (ok, måske ikke så slemt, men der går da et par stykker om dagen og vi har kun 5)
Det er meget forskelligt, hvad vi får af vide i bøgerne om rengøring af flaskerne, så nu vil jeg gerne have et enkelt svar:
Hvordan / hvor meget skal vi rengøre flaskerne efter brug?
Vi har en sterilisator til mikrobølgeovnen (jordens smarteste tingest, den sterilisator), men skal flaskerne vaskes med sæbe først + grundig skylning, eller er det nok at synlige rester bliver skyllet væk, når de alligevel ryger i sterilisatoren inden brug?
Og nu vi er igang, så ryger sutterne med i sterilisatoren. Lige for tiden får de en gang salt for at fjerne mælkerester og bliver skyllet før de kommer i sterilisatoren.
Er det overkill? Kan vi nøjes med mindre?