Brev:
Tandbørstning og mælk
18. juli 2008
Alder:
8 mdr.
Tandbørstning og mælk
Hej Helen.
Så har vi lige brug for et lille råd fra dig igen, og tak for hjælpen med de mange spørgsmål:-)
Josefine er bare en super glad pige, der må siges at stortrives. Hun tager fint på og er en glad pige det meste af tiden.
Vores spørgsmål til dig lyder på, om du har et godt råd til, hvordan vi kan få hende til at synes om at få børstet tænder. Det kan godt være lidt af en kamp. I starten hvor der kun var 2 havde vi ikke nogen problemer, men nu er der 8 og der skal jo børstes i lidt længere tid for at få gjort det ordentligt. Vi prøver at stå med hende foran spejlet, åbne vores mund, vise hende at vi også børster tænder osv. og vi får dem da også børstet morgen og aften, men for det meste med skrig og skrål. Har du et råd til hvad vi kan gøre?
Et andet spørgsmål er hvordan med det mme? Jeg giver hende i øjeblikket en flaske inden sengetid dvs. ca. 1 time efter eftensmaden så ved 18.30 tiden, hvor hun får 70 ml og så giver jeg hende en flaske med vælling kl 22-23 med 240 ml. og så får hun en flaske kl. 06.30 og så får hun grød i dagplejen kl. 7.30.
Da de i dagplejen ikke får noget mellemmåltid om formiddagen, men får morgenmad 7.30 og middagsmad 10.30 er vi nødt til at give hende flasken om morgenen inden hun får morgenmad. Hun spiser dog ikke voldsomt meget morgenmad, og min sundhedsplejerske siger at vi ikke skal give hende mælken inden sengetid og kl 22 skal vi også stoppe med og så sørge for at hun får mme i sin grød i dagplejen og at drikke til middag i stedet for sødmælk. Hvad siger du?
Flasken kl 22 tror jeg ikke vi er så villige til at stoppe med, da hun bare sover rigtig godt efter hun har fået den, og da vi tidligerer har haft mange problemer med at hun ikke har sovet ret godt, men hvor lang tid vil du sige at vi kan fortsætte med den? Der er så mange meninger om at vi da ikke skal give den medmindre hun selv vågner, men det fungerer bare så godt det andet her, men vil jo helst ikke gøre noget det er forkert ernæringsmæssigt. Hun er lige præcis. 8½ mdr.
Håber du kan hjælpe?? Flasken inden sengetid her vi nu skåret ned til 70, men førhen kunne hun sgtens drikke 160 nogen dage og 90 andre dage. Skal vi styre det, eller kan hun selv?
Venlig hilsen
Josefines mor