Tør hud - 4 mdr.

17. juni 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Tør hud - 4 mdr.

Hej Helen!

Min søn er nu snart 4 måneder gammel og han har frygtelig tør hud. Han er rødspættet og tør over det hele - især i hovedbunden. Men jeg har også på fornemmelsen at min ihærdige kamp mod hans meget arp ikke har gjort sagen bedre.

I hovedbunden er han helt ru. Jeg fik at vide af min læge til hans 5-ugers undersøgelse at jeg gerne måtte smørre hans ansigtshud med den creme jeg har brugt til min 2-årige. Den hedder Archiv og fås på apoteket. Jeg smører mange gange dagligt og det hjælper da også lidt. Til gengæld blev jeg noget overrasket over at den babyolie jeg forsøgsvis smurte ham med (fra Matas) så ud til at gøre det hele endnu værre.

Jeg synes egentlig det er ...

Annonce

... underligt at så lille et barn kan have så tør hud, og jeg kender ingen andre der har de problemer - jeg synes heller ikke rigtig jeg kunne finde noget om det på hjemmesiden.

Jeg har fået at vide at man kan give selv så små børn levertran (ud fra princippet om at fugt skal komme indefra) - er det rigtigt?

Jeg ammer ham ca. 7-8 gange i døgnet og jeg synes han spiser godt, men kan han alligevel mangle væske?

Problemet med tør hud er slet ikke ukendt for mig, da min ældste søn på nu 2,5 år også har lidt meget af det. Han får hver dag eskimoolie, og det virker tilsyneladende fint. Min ældste søn havde dog ikke så voldsomt tør hud i sit første halve leveår.

Hvad skal jeg gøre?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre