Brev:
Tør hud - 4 mdr.
17. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Tør hud - 4 mdr.
Hej Helen!
Min søn er nu snart 4 måneder gammel og han har frygtelig tør hud. Han er rødspættet og tør over det hele - især i hovedbunden. Men jeg har også på fornemmelsen at min ihærdige kamp mod hans meget arp ikke har gjort sagen bedre.
I hovedbunden er han helt ru. Jeg fik at vide af min læge til hans 5-ugers undersøgelse at jeg gerne måtte smørre hans ansigtshud med den creme jeg har brugt til min 2-årige. Den hedder Archiv og fås på apoteket. Jeg smører mange gange dagligt og det hjælper da også lidt. Til gengæld blev jeg noget overrasket over at den babyolie jeg forsøgsvis smurte ham med (fra Matas) så ud til at gøre det hele endnu værre.
Jeg synes egentlig det er underligt at så lille et barn kan have så tør hud, og jeg kender ingen andre der har de problemer - jeg synes heller ikke rigtig jeg kunne finde noget om det på hjemmesiden.
Jeg har fået at vide at man kan give selv så små børn levertran (ud fra princippet om at fugt skal komme indefra) - er det rigtigt?
Jeg ammer ham ca. 7-8 gange i døgnet og jeg synes han spiser godt, men kan han alligevel mangle væske?
Problemet med tør hud er slet ikke ukendt for mig, da min ældste søn på nu 2,5 år også har lidt meget af det. Han får hver dag eskimoolie, og det virker tilsyneladende fint. Min ældste søn havde dog ikke så voldsomt tør hud i sit første halve leveår.
Hvad skal jeg gøre?