Brev:
Hård mave, forkølelse og hofteskred
25. maj 2008
Alder:
2 mdr.
Hård mave, forkølelse og hofteskred
Kære Helen
Vores dreng på 2 måneder har afføring flere gange om dagen både store og små. De sidste par dage er der kun kommet ganske små klatter. Han prutter og presser i lang tid imens han græder, men der kommer kun noget på størrelse med en 25 øre. Er det hård mave eller noget helt andet? Jeg troede ikke brysternærede børn kunne få hård mave.
Hvis jeg giver ham laktulose og så stopper med det igen er han så blevet ”afhængig” af det så han ikke selv kan få normal afføring?? ...
...
Han har nu været forkølet to gang, er det normalt at små spædbørn bliver det? Vi suger næsen og lader ham ligge højt oppe med hovedet og det forsvinder igen, men troede brystmælken gjorde at han ikke blev syg.
Til 5 ugers undersøgelsen sagde vores læge at han har meget bevægelige hofter. Han hørte ikke klikket som er tegn på hofteskred, men har sendt os til scanning for en sikkerheds skyld. Er der nogle tegn vi selv kan se på ham som tyder på hofteskred?
Hilsen familien på 3