Brev:
Får mit barn nok mad og søvn
3. maj 2008
Alder:
1 mdr.
Får mit barn nok mad og søvn
Hej
Jeg har en dreng på 1,5 mdr, vejede fra fødslen 3700 g og 52 cm og vejer nu ca. 5400 g og er 58,5 cm lang (blev sidst vejet d.25 april). Er blevet ammet i ca. 3 uger, men dette gik desværre i hårdknude pga mavekneb/kolik. Han har fået modermælkserstatning i nu 2 uger. Han får NAN 1.
Vi har nu gået til zoneterapi i 2,5 uger og det virker som om at det inden for de seneste dage er begyndt at vende. Han presser ikke så meget mere og kommer nemmere af med afføring og luft, har dog ikke været forstoppet men har bare presset og haft mavekneb.
Jeg ved at hovedreglen for hvor meget modermælkserstatning børn skal have er 1/6 af deres vægt, hvilket betyder at han skal have 900 ml ca ikke? Han spiser mellem 7-8 måltider i døgnet, men er begyndt kun at spise mellem 100 - 120 ml pr gang, hvilket betyder at han ikke når det han i hovedreglen skal have, hvad skal jeg gøre ved det?
Ydermere sov han i går aftes fra kl. 20 til 02.30, (fik sit sidste måltid kl.19) uden at få mad, skal jeg vække ham for at give ham mad?
Det skal lige siges at under alt det her mavekneb som har fundet sted faktisk siden han blev født, kun har sovet om natten fra 22 - 02 og igen fra 02.30 til ca. 05, og det var det eneste søvn han fik ellers sov han ikke hele dagen pga mavekneb/pressen samt uro og utilfredshed. Så der har slet ikke været nogen rytme overhovedet og det er der faktisk stadig ikke...jeg ved godt at man ikke kan forvente en rytme nu ;=) Nå men får min dreng nok mad eller skal jeg bare tage det roligt og hvordan får jeg mit barn til at sove i løbet ad dagen? Håber du forstår mine spørgsmål ellers må jeg jo uddybe dem.
Med venlig hilsen
Bella