Brev:
Problemer med vuggestue
7. marts 2004
Alder:
22 mdr.
Problemer med vuggestue
Jeg har to dage i træk hentet vores datter i vuggestuen, hvor pædagogen har sagt at vores datter har været vågnet og havde afføring da hun vågnede. Den første dag tog jeg det ikke til mig, men jeg fik det så at vide igen, at hun endnu en gang var vågnet med afføring i bleen. Jeg blev ked af det, da pædagogen sagde at det ville de ikke have og at det ikke var normalt. Er der noget i vejen med vores datter? Burde jeg tale med lægen eller er det meget normalt?
Efter min mening kan man ikke sige til en pige på 22 mdr at hun ikke må lave i bleen når hun sover. Det kan hun da ikke forholde sig til og hun aner jo ikke at hun gør dette. Hun står selv op inde fra soverummet og hun kan da have gjort det før hun gik ud derfra. Vi har aldrig oplevet dette herhjemme.
Der var også en anden episode. Jeg hentede hende en anden dag i vuggestuen, hvor jeg fandt hende i en kravlegård, hvor hun sad og legede, hvilket så er i orden. Det der var problemet var at de havde sagt til hende at hun hed Emma, så da jeg kom og sagde: 'Hej Cecilie nu skal vi hjem', sagde hun 'Nej mig Emma'. Der blev jeg godt nok ked af det. Hun hedder altså Cecilie, men det var altså lykkedes dem at få printet ind i min datters hoved, at hun altså hed Emma lige pludselig. Da jeg sagde til hende: 'Du hedder da ikke Emma', sagde hun Emma igen og da vi så kom hjem spurgte jeg hende som jeg har gjort før: 'Hvad hedder du?' så har hun altid sagt Sillee eller Sille, men den dag hed hun altså Emma.
Der er en pige på stuen, der hedder det og som altså sidder i den kravlegård og hun er meget glad for hende, men til at kalde hende Emma for sjov, det kan jeg ikke have, når hun hedder Cecilie. De morede sig over dette og det gjorde mig meget ked af det, for et barn bliver da forvirret hvis man kalder dem mange navne.
Men man siger jo at et kært barn har mange navne, men når Cecilie bliver så stor og forstår mange flere ting, kan man jo godt lege man hedder noget andet, bare man ved hvad man hedder. Men er man 22 mdr har man jo ikke lige styr på alt. Det er jo det man skal lære.
Håber at høre fra dig
Jeg har ikke talt med dem om dette, men vil meget gerne. Kan du måske hjælpe mig lidt på vej.
Hilsen den ulykkelige mor, der savner svar.