Brev:
Sove og ammevaner, modermælkserstatning mv
25. april 2008
Alder:
1 mdr.
Sove og ammevaner, modermælkserstatning mv
Hej Helen
Tak for dit gode svar sidste gang. Vi er løbet ind i endnu et par spørgsmål der kunne være dejligt at få svar på. Vores lille dreng er en måned i morgen.
1)
Vores første spørgsmål handler om sovevaner og ammetidspunkter. Hvornår skal man begynde at give ham faste sove tidspunkter? Og skal/kan jeg amme ham på faste tidspunkter nu han er en måned gammel eller skal jeg stadig lade ham bestemme hvornår han vil have mad?
2)
Hvornår må vi begynde at komme parfumefri badeolie i vandet når han skal i bad? Lige nu er der ingenting i vandet.
3)
Mht. pasning skal han passes om en uge i 6-8 timer. Kan han få modermælkserstatning der eller ødelægger det alt det gode min modermælk giver hans krop? Er der nogle udmalkningsmetode der er effektiv, synes der går lidt lang tid når jeg bruger hånden og der kommer ikke så meget ud. Jeg vil helst have han kun får min modermælk og ønsker derfor at malke ud.
Mange hilsner fra LJ og familien